دبیر انجمن بازیهای الکترونیک: بازیهای الکترونیک در دوران پاندمی کرونا ۳۰ درصد رشد در دنیا داشته است و تصویب حضور این بازیها در المپیک منجر به توسعه این رشته شده است.
وی ادامه داد: این طرح در میادین بین المللی کمیته بین المللی المپیک IOC دیده شده است، یعنی هر جا که بازیهای الکترونیک هست، فعالیت بدنی هم هست، طرح ملی بازی و نشاط برای نخستین بار است که در کشور اجرا میشود و برای نخستین بار است که فعالیت بدنی و بازیهای الکترونیک در کشور در قالب طرح نشاط در نظر گرفته شده است.
شاورانی گفت: برآیند نشستهای کمیته بین المللی المپیک IOC با فعالان صنعت بازی، منجر به پذیرش بازیهای الکترونیک در المپیک شد، به همین منظور همه ورزشهای که دارای فعالیت بدنی هستند باید وارد بازیهای الکترونیک بشوند، به همین منظور مسابقات مجازی آغاز شده است و ۱۲ فدراسیون جهانی به حوزه ورزشهای الکترونیک وروده کردهاند.
وی افزود: ورود کمیته بین المللی المپیک و حوزههای بزرگ صنعتی مانند نفت، پتروشیمی، صنایع غذایی، فروشگاههای زنجیرهای در سال ۲۰۲۰ به صنعت بازی الکترونیک ورود کردهاند، ما در کشور همواره این نگرانی را داشتهایم که ارگانهای داخلی مانند وزارت فرهنگ و وزارت ورزش و جوانان هر کدام تعریف متفاوتی از بازیهای الکترونیک داشتهاند و همین امر منجر به عدم هماهنگی بین سازمانی در رویدادهای بزرگ و سیاست گذاریها میشد. پس از پذیرش رسمی بازیهای الکترونیک این عدم هماهنگی بین بخشی تبدیل به فرصت شد و شرح وظایف هر دو وزارتخانه مسیر روشنی یافت.
وی در پایان اضافه کرد: هم اکنون این فرصت بسیار بزرگی است که در فدراسیون ورزشهای همگانی پیش آمده است. هم اکنون حمایت و همراهی دفتر فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و ریاست فدراسیون را داریم و این امر میتواند منجر به اقدامات هماهنگ و موثری بشود. خالا میتوانیم بازیهای الکترونیک را با یک پیوست قانونی به شورای عالی فضای مجازی ارائه کنیم و تعریف بازیهای الکترونیک را به تمامی سازمانها ابلاغ کنیم.