پنج خدمت دیگر غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی امروز رونمایی و طرح ۳۰۷۰ (ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری که منجر به کاهش ۷۰ میلیون مراجعه به واحدهای سازمان تامین اجتماعی میشود) تکمیل شد.
آقای مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست تخصصی سراسری پروژه ۳۰۷۰ با اشاره به تکمیل این طرح و رونمایی از خدمات باقی مانده گفت: باید ۳۰ خدمت رونمایی شده به طور منظم رصد شود و فرایندهای داخلی و سیستمهای بیرونی موردنیاز تحت نظارت باشد، برای بخشی از فرایندها که هنوز به صورت حضوری انجام میشود و نیازمند همکاری با مراجع بیرونی است، هماهنگیهای لازم انجام شود تا همه فرایندهای خدمات این سازمان غیرحضوری باشد و هیچ خدمت تامین اجتماعی نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشد.
آقای سالاری با بیان اینکه طرح ۳۰۷۰ در کاهش مراجعه به واحدهای اجرایی تاثیرگذار بوده است، افزود: حذف چاپ دفترچه و استحقاق سنجی غیرحضوری خدمات درمان نیز در کاهش مراجعه به شعب و کارگزاریهای این سازمان موثر بوده است.
وی تاکید کرد: نظرها و نکات دریافتی از سوی همکاران و بیمه شدگان را که از طریق مرکز ارتباطات مردمی و موسسه عالی پژوهش اخذ شده است حتما در بهبود فرایندها و رفع مسائل ارائه خدمات غیرحضوری استفاده کنیم.
مهرداد قریب، معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست گفت: از سال گذشته که کشور با بیماری کرونا درگیر شده است این سازمان نیز از آن بی تاثیر نبوده و این بیماری و شرایط اقتصادی کشور بر منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی تاثیر گذاشته است.
وی با بیان اینکه سال ۹۹ برای سازمان تامین اجتماعی به ویژه در حوزه بیمهای سال به یاد ماندنی است، افزود: تدبیر و شجاعت مدیریت ارشد سازمان و مشارکت و همکاری کارکنان موجب توفیقات مهمی برای این سازمان شد.
قریب اظهار داشت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان به عنوان مطالبه چندین ساله آنها محقق شد و از مردادماه افزایش حقوقها اتفاق افتاد و در سال آینده نیزمتناسب سازی حقوق بازنشستگان با تامین وصولی آن از دولت انجام خواهد شد.
وی، توقف صدوردفترچه، استحقاق سنجی غیرحضوری درمان را از اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی در سالجاری برشمرد و گفت: طرح بزرگ ۳۰۷۰ ارائه غیرحضوری ۳۰ خدمت مهم این سازمان که قبلا به شکل غیرحضوری ارائه میشد یکی دیگر از توفیقات مهم امسال است.
معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی افزود: هزینه اروتز و پروتز از سال ۷۲ افزایش نیافته بود و امسال افزایش ۱۰ برابری آن را داشتیم.
قریب، تلخیص بخشنامه ها، اتمام پرونده الکترونیک در بیش از ۴۲۰ شعبه، اصلاح فرایندها، مستمری متمرکز، تجمیع سوابق، تسویه مطالبات مراکز درمانی و افزایش تسهیلات به مستمری بگیران را از دیگر اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی در سال جاری عنوان کرد.