معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات: اگر کارشناسان سازمانهای نظارتی به وظایفشان عمل نکنند طبق قانون خودمان میتوانیم در میدان حاضر شویم.
وی گفت: در همین ارتباط از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار فقره پرونده رسیدگی کردیم که نیمی از آن را سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به ما ارسال کرد و بقیه در قالب گشتهای مشترک تعزیرات تشکیل و رسیدگی شده است.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: درست است که سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به پروندهها و اجرای حکم است، اما معطل نمیمانیم که پرونده به ما ارسال شود و براساس ماده ۱۹ آیین نامه تعزیرات حکومتی این اختیار را داریم که شعب سیار راه اندازی کنیم و در محل وقوع تخلف حاضر شویم.
آقای سرابیان گفت: بازرسان میتوانند در محل وقوع تخلف کارشناسی کنند و رئیس شعبه تعزیرات در مقام رسیدگی کننده میتواند در محل حکم صادر کند و ما این کار را از ابتدای سال انجام دادیم.
وی به عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد با احتکار به ویژه احتکار اقلام بهداشتی، ضدعفونی کننده و ماسک اشاره کرد و افزود: ما عملکرد موفقی در این خصوص با همکاری دستگاههای انتظامی، بسیج، سپاه و دادستانیها داشتیم.
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و یا شکایتهای خود را به صورت الکترونیکی به سامانه ۱۳۵ ارسال کنند.
آقای سرابیان گفت: البته همکاران ما در روزهای تعطیل هم میتوانند گزارشهای مکتوب دریافت کنند و ما براساس ماده ۱۸ آیین نامه تعزیرات خودمان میتوانیم شکایتها را به مراجع نظارتی گزارش کنیم و اگر آنها کارشناسی نکنند میتوانیم به کارشناس رسمی دادگستری برای صدور حکم ارجاع دهیم.
وی افزود: طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی به صورت سراسری از امروز آغاز شد و تا ۱۵ فروردین با همکاری دستگاههای نظارتی ادامه خواهد داشت.
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره شیوع بیماری کرونا از مردم خواست: حتی الامکان از سفر خودداری کنند، اما این را هم گفت که شعب مستقر تعزیرات در پایانههای مسافربری و فرودگاهها آماده دریافت گزارشهای تخلف است.