به گزارش خبرنگار گروه علمی فرهنگی هنری
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، آقای حسین سلیمی در نشست شورای سیاستگذاری مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی به راه اندازی مشاورۀ برخط و تلفنی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه، بازخوردهای مثبت زیادی از سوی دانشجویان دریافت کردیم. به صورت روزانه حدود ۶۰۰ تماس با مرکز مشاوره وجود دارد که در نهایت ۵۰ نفر موفق به دریافت خدمات مشاورهای میشوند. البته در این زمینه باید توان پاسخدهی خود را بالا ببریم.
وی ادامه داد: باید به سمت راه اندازی یک سامانه جامعتر برای انجام خدمات مشاورهای دانشجویان پیش برویم. ما باید مشاوره تحصیلی از ابتدا تا انتهای تحصیل دانشجویان داشته باشیم چرا که با این کار بسیاری از مشکلات تحصیلی دانشجویان پیشگیری و رفع خواهد شد.
آقای سلیمی خاطرنشان کرد: یک شرکت در مرکز رشد دانشگاه وجود دارد که الگوی جدیدی از خدمات مشاورهای را ارائه داده است که امیدوارم این شرکت دانش بنیان با مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه هم همکاری داشته باشد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: راه اندازی مشاوره مذهبی در یک سامانه جامع میتواند به بسیاری از سوالات مذهبی و اعتقادی دانشجویان پاسخ دهد. این مشاوره انواع رفتارها در حوزههای مذهبی نظیر حجاب، حوزه مالی، چگونگی استفاده از بودجههای دولتی و… را میتواند شامل شود.
آقای سلیمی در ادامه با اشاره به راه اندازی مشاوره شغلی به دانشجویان اضافه کرد: از بدو ورود، دانشجویان باید بتوانند در جریان مشاورۀ شغلی قرار گیرند. اینکه کدام خصوصیات و مهارتها را داشته باشند تا در آینده، شغل مناسبی داشته باشند. با این کار زمینه کاریابی در آیندۀ دانشجویان هم فراهم میشود.
وی تصریح کرد: مشاوره فقط نباید دربارۀ اختلالات روانی، اضطراب، استرس و… باشد، بلکه مشاورههای شغلی، مشاورههای مذهبی، مشاورههای تحصیلی و… را باید در این سامانۀ جامع مدنظر داشته باشیم. حتی میتوانیم حضور دانشجویان در این سامانه را اجباری کنیم و با برنامهریزی مناسب بعد از مدتی این خدمات را میتوان به دانشگاههای دیگر ارائه داد.