سرپرست سازمان ورزشهای تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزشهای همگانی از اجرای مسابقه ویژه بازیهای الکترونیکی برای کاربران این بازیها خبر داد.
مرحله دوم نیز از ۲۱ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت برگزار میشود.
نوید آرازشی گفت: مخاطب این طرح جمعیت ۳۲ میلیون نفری از کاربران بازیهای الکترونیک هستند که اصولاً فعالیت بدنی ندارند و همواره این فشار و انتقاد به آنها وارد بوده که به دلیل استفاده از بازیهای الکترونیک از فعالیتهای بدنی دور بودهاند.
سرپرست سازمان ورزشهای تفریحی و رقابتی افزود: برگزاری مسابقات ویژه این کاربران را طراحی کردهایم که در دو بخش حرفهای و آماتور برگزار خواهد شد تا بتوانیم از پتانسیل آنها بهره ببریم و زمینه انجام فعالیتهای بدنی در بین آنها را فراهم کنیم.
آرازشی گفت: بر اساس تدابیری که برای این طرح اندیشیده شده، کاربران در بخش اول با مراجعه به سایت Eligo.ir برای حضور در این مسابقه به صورت حرفهای یا آماتور ثبت نام و با هم رقابت میکنند. در پایان این مرحله که ۱۵ فروردین خواهد بود بر اساس امتیازی که کسب کردهاند رتبه بندی صورت خواهد گرفت و امتیاز هر فرد مشخص میشود.
سرپرست سازمان ورزشهای تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزشهای همگانی افزود: در بخش دوم که از ۲۱ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت برگزار خواهد شد، شرکت کنندگان در مرحله اول باید فعالیت ورزشی و بدنی داشته باشند. به این صورت که روزانه ویدئویی از فعالیت و تمرینات ورزشی در سایت بارگذاری میشود و برای هر روز کد جدایی در نظر گرفته میشود تا صحت مشارکت مشخص شود.
وی گفت: کاربران باید از تمرینات و فعالیتهایی که در اختیارشان قرار داده شده ۳۰ ثانیه فعالیت بدنی خود را در سایت بارگذاری کنند که برای هر روز مشارکت ۲۰ امتیاز در نظر گرفته میشود و در پایان امتیاز این مرحله و مرحله اول تجمیع خواهد شد. هر چقدر که کاربران امتیاز بیشتری کسب کرده باشند شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه کشی خواهند داشت.
آرازشی از اختصاص جوایز ویژه برای برترینها خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲۲ میلیون تومان جایزه برای این بخش از سوی حامیان برگزاری این مسابقه در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه چندین جایزه ویژه که شامل دستگاههای مرتبط با بازیهای الکترونیکی هم هست به نفرات برتر اهدا خواهد شد.
سرپرست سازمان ورزشهای تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزشهای همگانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح بتوانند جمعیت ۳۲ میلیون نفری کاربران بازیهای الکترونیک را وارد به انجام حرکات بدنی در کنار انجام بازیها کنند.