در بیست و دومین جشنواره سراسری خیرین مدرسه ساز بر ضرورت توجه به سرانه آموزشی ۴ استان تهران، البرز، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان تاکید شد.
بیست و دومین جشنواره سراسری خیرین مدرسه ساز با حضور ویدیو کنفرانسی معاون اول رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و
رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشوربا اشاره به سرانه پایین آموزشی چهار استان البرز، سیستان و بلوچستان، تهران و آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد با رشد اعتبارات این مناطق در بودجه سال ۱۴۰۰ میانگین این مناطق هم به نرمال کشوری نزدیک شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این جشنواره گفت: سرانه آموزشی استان در مقایسه با سرانه کشوری کم است و بهبود وضعیت آموزش در استان نیازمند توجه ویژه دولت، مجلس شورای اسلامی و خیران مدرسهساز است که دراین خصوص در سال جاری ۱۷ درصد از اعتبارات استانی به فصل آموزشوپرورش اختصاص یافته است.
منافی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی دراین جشنواره گفت: آذربایجان غربی نیازمند بیش از ۱۲ هزار کلاس درس است که دربرخی از شهرستانها این نیاز بیشتر احساس می شود و لازم است نگاه ویژه ای به این مناطق شود.
وی افزود: در برخی مناطق نیز با همت خیران و مسوولان امر، فضای خوبی در اختیار آموزش و پرورش است.
سپیده طیب قاسمی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس بااشاره به اینکه طرح آجر به آجر اقدام مشارکت جمعی در زمینه ساخت مدارس است گفت : در این طرح نوآورانه افراد به صورت جمعی میتوانند هر کدام بخشی از ساخت مدرسه را تقبل کنند یا هدایای نقدی یا غیر نقدی خود را به حداقل ۳۰ درصد برسانند تا زمینه مشارکت ۷۰ درصدی دولت در ساخت مدارس فراهم شود.
وی افزود: در پویش دوم طرح آجر به آجر مشارکت بانوان مدنظر است چراکه بانوان همیشه در امر خیر شریک هستند و نقش مهم زنان را مشاهده کردیم.
پویش دوم طرح آجر به آجر با نام "من مادرم، بچههای ایران فرزند من" از دی ماه آغاز شده است و تا اسفند ماه ادامه دارد
علی آخونديان مدير عامل مجمع خيرين مدرسه استان بااشاره به اینکه ۲۴۵ مدرسه با ۹۰۵ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز و با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان در حال اجرا است، گفت: مشارکت خیرین مدرسه ساز از ۴۵۰میلیارد ریال در سال ۹۶ به ۷۲۰ میلیارد ریال در ۱۰ ماهه اول امسال افزایش پیدا کرده که در مدت سه سال رشد یک و نیم برابری داشته است.
درانتهای مراسم از خیرین مدرسه ساز استان درسال ۹۹ تجلیل شد.