مدیرکل ارتباطات شرکت مخابرات: بررسیهای شاخصهای کیفی مربوط به بخش زیرساخت شبکه و اینترنت از اردیبهشت ۹۸ تا بهمن ۹۹، به صورت میانگین ۹۳ درصد بهبود کیفیت را نشان میدهد.
وی افزود: شاخصهای کیفی شبکه مانند مقدار DNS، jitter و latency و packet با کاهش قابل توجه در ۱۸ ماه گذشته، بهبود کیفیت سرویسهای مختلف و تحقق رضایتمندی مشتریان را در خدمات ارائه شده به دنبال داشته است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران همچنین خاطرنشان ساخت: به منظور رسیدن به این هدف با همکاری بخشهای مختلف شرکت مانند مشتریان، تجاری، شبکه و فناوری اطلاعات، عملیات مختلفی مانند راه اندازی سامانه اندازه گیری شاخصهای کیفی شبکه، انجام شده که نقش شایانی در مدیریت متمرکز و پایش مستمر شاخصهای کیفی شبکه، به صورت متوازن در تمام کشور داشته است، ضمنا کاهش قابل توجه در شاخص مهم page load time، به میزان ۴۵ درصد اتفاق افتاده که نقش مهمی در افزایش رضایتمندی مشتریان ایفا میکند.
وی تصریح کرد: به منظور افزایش مستمر کیفیت خدمت رسانی به مشتریان و در راستای تحقق شبکه IP محور، روند پایش کیفیت و بهینه سازی شبکه در تمام استانها با نوسازی و توسعه شبکه IP در حال اجرا و پیاده سازی در سراسر کشور است.