تداوم بازار سرد فروش کالا در ایتالیا
حراج طولانی مدت زمستانی در ایتالیا هم نتوانست بازار کساد فروش کالاها به ویژه پوشاک و کیف و کفش را در این کشور رونق بخشد.
به گزارش حمید معصومی نژاد خبرنگار سرویس بین الملل
خبرگزاری صداوسیما از رم، حراج طولانی مدت زمستانی در ایتالیا هم نتوانست بازار کساد فروش کالاها به ویژه پوشاک و کیف و کفش را در این کشور رونق بخشد.
عمق بحران اقتصادی ناشی از کرونا در ایتالیا به اندازهای است که حراج کالاها و فروشهای فوق العاده نیز نتوانسته مردم را به سوی فروشگاهها جذب کند.
یک شهروند ایتالیایی در حالی که مقابل یکی از فروشگاه حراجی ایستاده بود به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: با وجودیکه مدتهاست بیشتر فروشگاهها اجناس خود را با تخفیفهای بالا عرضه میکنند، ولی من به علت مشکلات اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا نمیتوانم خرید کنم. این ویروس، ایتالیا را با موجی از بیکاری و ورشکستگی روبرو کرده است.
کنفدراسیون مشاغل تجاری ایتالیا در آغاز سال جدید میلادی، پیش بینی کرده بود فروش کالاها در حراج امسال دست کم یک میلیارد یورو کاهش خواهد داشت.
در حالی که حراج زمستانی در ایتالیا معمولا چند روز بعد از آغاز جشنهای سال جدید میلادی و برای چند هفته ادامه دارد، اما امسال بر خلاف سالهای گذشته، حدود ۳ هفته زودتر آغاز شد و تا به امروز که حدود ۲ ماه میگذرد با تخفیفهای بی سابقه همچنان ادامه دارد.
در این روزهای سرد زمستانی در ایتالیا، تخفیفهای ۸۰ درصدی بر روی لباسهای گرم نیز نتوانسته بازار سرد فروش این محصولات را به علت خالی بودن جیب مردم، داغ کند.