معاون عمرانی استاندار یزد بر ضرورت تهیه سند کاهش خطر حوادث و سوانح ذیل قانون مدیریت بحران و تهیه بانک اطلاعاتی جامع از دادهها و امکانات مورد نیاز در موقع بحران تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز یزد، محسن صادقیان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل مدیریت بحران استانداری داشتن علم و آگاهی همراه با تجربه و روابط عمومی خوب و ارتباطات موثر و کارآمد را از ویژگیهای یک مدیر در حوزه مدیریت بحران استانداری دانست و گفت: با نگاه به برنامههای عملیاتی و در دست داشتن بانک اطلاعاتی جامع میتوانیم هم در زمینه پیشگیری و هم در زمینه عملیاتی تصمیمات مناسبی را در مدیریت بحرانها گرفته و ضمن پیشگیری، خطر بسیاری از اتفاقات را کاهش دهیم.
وی با اشاره به تصویب قانون مدیریت بحران در کشور که سالها معطل مانده بود، افزود: در این قانون شرح وظایف دستگاهها تفکیک شده است. این مهم و هماهنگی و هم افزایی بین دستگاههای اجرایی باید با برگزاری مانورها و دورههای آموزشی و بازآموزی با محوریت مدیریت بحران استانداری انجام شود.
معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: موضوعی که در استان به نظر میرسد باید بیشتر به آن توجه شود مستند سازی اقدامات و فعالیت هاست که به عنوان تجربه موفق و حتی ناموفق در گذشته داشته ایم.
صادقیان ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا در مدیریت شهری و روستایی و موضوعات مرتبط با حوزه عمرانی در این زمینه، مستندسازی و در قرار دادن این تجربهها در اختیار آیندگان امری ضروری و مناسب است.
وی تصریح کرد: در سالهای گذشته شاهد اتفاقات گوناگونی از جمله خشکسالی و تعرض به خط انتقال، بروز سیل و روان آب ها، طوفان، آتش سوزی و... در استان بودیم که این مسائل با هم افزایی و هماهنگی دستگاهها به خوبی مدیریت شده و کمترین آسیبها را شاهد بوده ایم.
گفتنی است در این نشست از زحمات و تلاشهای "محمود شاکری شمسی" مدیرکل سابق مدیریت بحران استان و "محمدحسین امامی" سرپرست مدیریت بحران با اهدای لوح تقدیر، تجلیل و "احسان بالاکتفی" به عنوان مدیرکل مدیریت بحران استانداری معرفی شد.