دسترسی غربی زیرگذر چهارراه گلوبندک به ایستگاه مترو پانزده خرداد دوشنبه بیستم بهمن به بهره برداری میرسد.
وی افزود: از حدود ۷ ماه پیش که مسئولیت تکمیل این زیرگذر عابر پیاده به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران واگذار شد، تلاش کردیم تا از ورودی غربی زیرگذر بهره برداری کنیم تا از میزان بار رفت و آمد شهروندان از ضلع شرقی کاسته شود.
صبوری دیلمی گفت: برای ساخت این زیرگذر از راهکارهای مهندسی ارزش در بازطراحی استفاده شد و تعداد ورودیهای غربی از دو ورودی (در طرح قبلی) به یک ورودی کاسته و تعریض و دو آسانسور با ظرفیت بالا (۱۳ نفر) جانمایی شد.
وی افزود: از روز دوشنبه ۲ دستگاه آسانسور در ابتدای ورودی غربی آماده خدمت رسانی به شهروندان خواهد بود و این در حالی است که پلههای برقی که برای تجهیز بیشتر این ورودی پیش بینی شده است نیز در آینده نصب خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: طرح ترافیک محدوده پروژه با توجه به شرایط ترافیکی موجود در خیابان ۱۵ خرداد غربی بازنگری شده و شرایط استفاده بهینه شهروندان از ورودی جدید ایستگاه و آسانسورها فراهم شده و بیش از ۸۰۰ مترمربع محوطه سازی انجام گرفته است.
با بهره برداری کامل زیرگذر چهارراه گلوبندک، ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل میشود و مشکل تداخل تردد پیاده و سواره در خیابان خیام و چهارراه گلوبندک برطرف خواهد شد.