مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی: روزانه ۱۵۰ هزار نسخه الکترونیکی از پزشکان مطبهای طرف قرارداد با تامین اجتماعی دریافت میکنیم.
وی با اشاره به حذف دفترچههای کاغذی گفت: وقتی نسخ الکترونیک میشود، دیگر نیازی به دفترچه کاغذی نیست. اما چنانچه بیمه شدگان به مراکزی مراجعه کردند که به هر دلیلی امکان تولید نسخه الکترونیک فراهم نبود، آنجا دفترچه کاغذی مورد استفاده قرار میگیرد.
دکتر غفاری با بیان اینکه بیش از ۶۰ میلیون مورد مراجعه برای تمدید و صدور دفترچههای درمانی به شعب تامین اجتماعی انجام میشد، گفت: در خرداد امسال تمدید دفترچهها منتفی شد و با این اقدام، حدود ۴۰ میلیون مراجعه کاهش پیدا کرد.
وی گفت: در حال حاضر استحقاق سنجی بیمه شدگان برای خدمات درمانی از طریق سیستم تلفنی یا سامانههای الکترونیک انجام میشود.
دکتر غفاری با اشاره به اینکه برای صدور دفترچهها به مراکز تامین اجتماعی، بیش از ۲۲ میلیون مراجعه انجام میگیرد، گفت: چنانچه دفترچهها حذف شود، پزشک در سربرگ مطب، نام، کدملی و مشخصات بیمار را ثبت میکند و بیمار با مراجعه به مراکز پاراکلینیکی خدمت درمانی خود را دریافت میکند.
وی با بیان اینکه مراکزی که طرف قرارداد با تامین اجتماعی هستند، از طریق سامانهها با این سازمان ارتباط دارند، گفت: تقریبا تمام داروخانهها و مراکز پاراکلینیکی، طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند.
وی افزود: اگر به هر دلیلی بیمار به پزشک مراجعه کرد و سیستم الکترونیک دچار مشکل بود، پزشک نسخه را در سربرگ خود تجویز میکند و بیمار با آن نسخه خدمات درمانی خود را دریافت میکند.
مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طرح نسخه الکترونیک در تمامی بیمارستانها و مراکز درمانی تامین اجتماعی انجام میشود، گفت: تاکنون بیش از ۶۵ میلیون نسخه الکترونیک در مراکز ملکی تامین اجتماعی تولید شده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی ۴۵ میلیون بیمه شده تحت پوشش دارد، تاکید کرد: طرح نسخه الکترونیک صرفا برای سهولت بیمه شدگان در نظر گرفته شده است.