رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان شرقي گفت: يك چهارم طرح هاي آزادراهي كشور در استان در حال اجراست.
وی با تشریح طرحهای مهم آزادراهی استان گفت: در هفته هاي اخير بالاخره بعد از سالها انتظار، تلاش، پيگيري و رفع موانع مختلف شاهد افتتاح و به بهره برداري رسيدن آزادراه سهند- تبريز بوديم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان شرقي با بيان اينكه جاده تبريز- اهر كه جزو مطالبات جدي مردم بود زير بار ترافيك رفته و تقريبا در مرحله بهره برداري قرار گرفته، افزود: بيش از ۸۰ درصد از باند دوم جاده بستان آباد- سراب نيز به بهره برداري رسيده است.
بهبودي آزادراه مرند- تبريز- بازرگان را جزو حلقه هاي مفقوده محور ترانزيتي آسيا- اروپا خواند و گفت: قطعه مرند- تبريز اين آزادراه توسط پيمانكار در حال اجرا و قطعه مرند تا سه راهي خوي و ايواوغلي در حال واگذاري به پيمانكار است و ساير قطعات نيز كه در آذربايجان غربي قرار دارد با جديت پيگيري ميشود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان شرقي تاكيد كرد: آزادراه مرند- تبريز- بازرگان يك پروژه آزادراهي ۲۵۴ كيلومتري بسيار مهم است كه مي تواند در محور ترانزيتي كشور و منطقه شمال غرب نقش موثري ايفا كند.
وي افزود: در محور شبستر، قطعه صوفيان – شبستر تكميل شده و محور شبستر- تسوج نيازمند پيگيري و رفع نواقص است.
وي همچنین با اشاره به طرحهای توسعه ریلی استان گفت: پيشرفت محور جديد پروژه راه آهن ميانه – تبريز با وجود تاخير بيش از حد انتظار در چند سال گذشته رضايت بخش بوده و تا بستان آباد به بهره برداري رسيده است.
وی افزود: در حال حاضر محور بستان آباد تا خاوران در حال اجراست و اميدواريم اين محور نيز حداكثر تا پايان دولت به ايستگاه خاوران برسد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان شرقي يادآور شد: خط يك متروي تبريز تقريبا تكميل شده و ۴ ايستگاه آن اخيرا به بهره برداري رسيد؛ عمليات اجرايي خط دو شروع شده و رديف بودجه خط سه نيز در قانون بودجه سال جاري تعريف شد؛ در واقع هر سه خط متروي تبريز داراي رديف بودجه هستند.