ارتباط زنده تصویری؛
پیگیری مسائل و مشکلات دفاتر تسهیل گری ارومیه + فیلم
استاندار آذربایجان غربی در بازدید از دفاتر تسهیل گری مناطق کشتارگاه و حاجی پیرلو در ارومیه ، مسائل و مشکلات این دفاتر را مورد بررسی قرار داده و دستورات لازم برای حل آنها را صادر کرد .
به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزآذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در این بازدیدها مشکلاتی چون تداوم بهره مندی ساکنان مناطق کشتارگاه و حاجی پیرلو از سامانه فاضلاب، توسعه فضاهای آموزشی وخدمات بهداشتی وشهری را در تماس با مدیران کل مربوطه مورد بررسی قرارداده و دستورات لازم برای حل آنها را صادر کرد.
وی با تاکید بر اینکه دفاتر تسهیل گری از ظرفیت های مناسبی برای تدوین سیمای محله و جهت دهی به ارائه خدمات مورد نیاز برخوردار هستندافزود:تقویت تعامل دفاترتسهیل گری وتوسعه محلی با دستگاه های خدمات رسان،اعتمادآفرینی وآگاهی بخشی میتواند دستاوردهای خوبی برای ساکنان این مناطق درپی داشته باشد.
استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت با خرید ساختمان مورد نیاز دفاتر تسهیل گری درصدد کیفیت بخشی به خدمات و تقویت مشارکت های محله ای است.
شهریاری با قدردانی از اقدامات انجام یافته،رصد و ارزیابی تحولات اجتماعی و کمک به رفع آسیب های موجود در محلات را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه خدمات مورد نیاز از جمله بهداشت، آموزش و فضای سبز و فرهنگی نقش موثری در رضایتمندی عمومی در این مناطق به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل امور اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در ارتباط تصویری با بخش خبری 20 سیما در خصوص سازوکارهای تشکیل و فعالیت دفاتر تسهیل گری محلات و اقدامات این نهاد اجتماعی توضیحاتی داد .
دفاترتسهیلگری که با هدف توسعه و تکیه بر مشارکت های مردمی دایر شده اند، حلقه واسط بین شهروندان با دولت و دستگاههای اجرایی دولتی به شمار میروند. هدف این توسعه، بهکارگیری و تقویت ظرفیت افراد بهعنوان شهروندان فعال و کنشگر، از طریق همکاری، هماندیشی، همراهی و تعامل در گروههای اجتماعی، سازمانها، شبکهها از یکسو و تقویت ظرفیت نهادها و ادارات به وسیله تعامل و گفتوگو با شهروندان و مسئولان در شکلدهی و ایجاد تغییرات در محله از سوی دیگر است.
از جمله نقش های مهم این دفاتر توانمند سازی محلات کم برخوردار شهری و ارتقای سطح آگاهی ساکنان در ارائه راه حل در رویارویی با مشکلات و شناخت نقاط ضعف و قوت محله و سعی در برطرف کردن و هموارسازی مشکلات موجود است که به تعبیری این اقدامات نقش مسئله یابی مشارکتی را شفافتر می سازد.
اهداف کلی دفاتر تسهیلگری شامل ؛ بهبود کیفیت زندگی ساکنان و کیفیت عمومی محیط محله،بهبود سلامت ساکنان محله،کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از افراد و گروه های آسیب دیده و آسیب پذیر،افزایش میزان مشارکت، اعتماد و حمایتهای مردمی، توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی جامعه محلی ومشارکت در تامین نیازهای جامعه محلی با تکیه بر ظرفیتها و دارایی های محلات است.