شهردار تهران: حل مشکل آلودگی و ترافیک تهران یک موضوع حاکمیتی است و شهرداری به تنهایی نمیتواند بار آن را بر دوش بکشد.
وی گفت: اجرای قانون هوای پاک در سال ۹۶ به تصویب رسید که ۱۸ دستگاه در آن نقش دارد و بیشترین نقش ما در آینده قانون توسعه حمل و نقل عمومی است. حل مشکل آلودگی و ترافیک تهران یک موضوع حاکمیتی است و شهرداری به تنهایی نمیتواند بار آن را بر دوش بکشد.
حناچی افزود: شاخصهای آلودگی امسال سختگیرانهتر بود. اثبات شده در شیوع و افزایش بیماری کرونا آلودگی تاثیرگذار است. کانونهای آلودگی نزدیک صنایع سنگین یا نیروگاه هاست که عکسهای سال گذشته در مقایسه با امسال شرایط حادتری را نشان میدهند.
وی گفت: ۶۰ درصد آلودگیها مربوط به آلودگیهای متحرک و مصرف سوخت فسیلی است. هیچ راهی جزء کنترل آلایندهها و کاهش مصرف سوخت فسیلی وجود ندارد. این راه همش بر عهده دولت نیست و رابطه مستقیم بین دولت و مردم دارد. راه حل مبارزه با آلودگی هوا تغییر شیوه زندگی است که هر کسی با برنامه ریزی میتواند قدم اول را در استفاده از دوچرخه و یا استفاده کمتر از ماشین بر دارد.
حناچی افزود: آلودهترین شهرهای جهان مثل پکن تجربیات موثری با مدیریت یکپارچه در کنترل آلایندهها دارند.