شهردار تهران: موتورهای برقی جایگزین خوبی برای موتورهایی است که در شهر کار میکند و به موتورهای کار معروف است.
وی ادامه داد: سهم موتور سیکلتهای بنزینی هم اندازه سواری هاست و بخش عمدهای از این میزان مربوط به موتورهای کار است که در شهر به میزان طولانی تردد میکنند و پاسخگویی اقتصادی به این موضوع ویزگی توافق امروز ماست و استفاده از همه بضاعتهای داخلی و حمایت قانونی و مالی برای انجام این ماموریت نتیجه این موافقت نامه خواهد بود.
شهردار تهران ادامه داد: کاری که انجام میدهیم اگر اقتصادی نباشد ادامه دار هم نخواهد بود و روش سواپ باتری در این شرایط قابل قبول است که توسط سرویس تاکسیهای لیتیومی قابل انجام است.
حناچی گفت: ظرفیت لازم را داریم و آماده هستیم که از طریق محدودیتهایی که در سطح شهر اعمال میکنیم این موضوع را پیش ببریم و مطمئنا با برداشتن وزن سنگین قیمت باتری از این موتورها استقبال میشود و اگر این موضوع حل شود میتوانیم سراغ خودروهای سواری برقی هم برویم.
وی گفت: ابزارهایی مثل طرح ترافیک داریم و میتوانیم خودروهای برقی را در داخل طرح مجاز بشماریم و خودروهای هوشمند هم جایش در کشورمان خالی است و شاید روشهای ماشینهای اجارهای بدون راننده را تعقیب کنیم که در داخل طرح ترافیک این تقاضا هست و اگر این معادله را حل کنیم در مقیاس کلان این کار قابل انجام خواهد بود.
شهردار تهران تصریح کرد: این آینده ماست با این وضعیت که داریم حجم آلایندهها و افزایش آن؛ راهی به جز حرکت به سمت خودروهای برقی نیست و هر روز که میگذرد خسارت بیشتری متحمل میشویم.
از این طرح استقبال میکنیم و امیدواریم در بهمن ماه نمایشگاهی همزمان با رونمایی از واگن قطار ملی که قولش را داده بودیم برپا کنیم و نتیجه این توافقات را ببینیم و زمینه صنعتی سازی آن را فراهم کنیم.