وزیر آموزش و پرورش:
استفاده بیش از ۷۰درصد دانش آموزان کشور از سامانه شاد
بیش از ۷۰درصد دانش آموزان کشور از سامانه شاد آموزشها را فرا میگیرند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سفر به مشهد در جمع خبرنگاران گفت:
همزمان با ایام کرونایی شیوه دریافت آموزشها در دانش آموزان متفاوت است که بر این اساس بیش از
۷۰درصد دانش آموزان کشور از طریق سامانه شاد آموزشها را فرا میگیرند.محسن حاجیمیرزایی افزود:
برخی از دانش آموزان نیز از طریق آموزش تلویزیون آموزشهای درسی را فرا میگیرند و افرادی که به هیچ کدام ازاین آموزشها دسترسی ندارند از طریق بستههای خودآموز و درسنامه آموزشهای لازم را فرا میگیرند.
وی افزود:
هم اکنون بیش از سه میلیون دانشآموز در کشور بدون تجهیزات نوین آموزشی هستند.وزیر آموزش و پرورش با بیان این که تعهد ما با همه مدیران مدارس و معلمان در کشور این است که هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نباشد گفت:
همه تلاش ما بر این است که حتی یک دانش آموز از آموختن و آموزش محروم نباشد که در این زمینه از خیران و نیکوکاران در تامین تجهیزات نوین آموزشی برای دانش آموزان نیازمند مساعدت میطلبیم.
حاجیمیرزایی افزود: مدیران مدارس مسوول هستند که پیگیر نحوه دریافت آموزشها برای هر یک از دانش آموزان باشند، چون هیچ مورد دوری دانش آموزان از آموزش پذیرفتنی نیست.
وزیر آموزش و پرورش در نشست با مدیران مدارس خراسان رضویوزیر آموزش و پرورش دراین نشست در مدرسه دارالفنون مشهد گفت:
کرونا شرایط و موقعیتهای آموزش در عرصه تعلیم و تربیت را تغییر داده است و همه ما باید برای نقشآفرینی مفید و موثر در این عرصه به گونهای متفاوت و همراه با خلاقیت کار کنیم.
محسن حاجی میرزایی افزود: در این مسیر سخت کوشی، دینمداری، مسوولیت پذیری و خلاقیت مورد نیاز است.
وی با اشاره به شرایط دشوار فعلی مدیران و معلمان و نیز نقش پراهمیت آنها در روند آموزش و پرورش گفت: یکی از مهمترین مشکلات موجود در نظام تعلیم و تربیت نحوه برقراری ارتباط میان والدین با فرزندان و معلمان با دانشآموزان در شرایط موجود است که برای ارتباط موثر باید به افزایش توانمندی خود بپردازیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مدیران مدارس در این میان نقش موثر و متفاوت ایفا میکنند و موظف هستند کم و کیف آموزش را در تک تک دانش آموزان خود پیگیر شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به اقدامات موثر مدیران مدارس در شرایط شیوع کرونا برای بهره مندی دانش آموزان از آموزش گفت: بهرهبرداری از فضای مجازی از اولویتها در این دوران در حوزه تعلیم و تربیت استان بوده است.
قاسمعلی خدابنده افزود: ایجاد و راهاندازی استودیوهای تولید محتوای الکترونیکی در همه مناطق آموزشی استان در دستور کار قرار داشته است.
وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا دوهزار و ۷۰مدرسه خراسان رضوی به اینترنت دسترسی نداشتند که با همکاری شرکت مخابرات همه این مدارس به امکان اینترنت تجهیز شدهاند.
خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار دانش آموز در بیش از ۱۰هزار واحد آموزشی دارد.