زمستانهاي زيادي همراه مردم در صفهاي گاز بوديم و هرساله، قولهايي محکم براي رفع اين مشکل مردم گرفتهايم، اما اين قصهي پر غصه همچنان ادامه دارد.
دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از ورود جدی مدعی العموم به توزیع نامناسب گاز و تعیین مهلت یک هفته ای برای حل مشکل خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان ، ابوالفضل احمدزاده گفت : پس از اعلام وصول گلایه های متعدد شهروندان مبنی بر توزیع نامناسب گاز در زاهدان ، رسیدگی مساله به صورت جدی در دستور کار این دادستانی قرار گرفت.
وی افزود: صبح امروز در بازدید میدانی از مراکز توزیع گاز مشخص شد که شیوه و روند توزیع به هیچ وجه مناسب نبوده و در خور شان مردم زاهدان نيست
وی با اشاره به نقش دلالان و افراد سودجو در مشکل پیش آمده افزود: طرح الکترونیکی توزیع گاز که فلسفه وجودي و هدف آن تسهيل در تحقق و تجسّم حقوق عامه شهروندان است نیز به هیچ وجه نتوانسته نیاز مردم را برطرفکند.
وی خاطر نشان کرد: معاونت اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان و شرکت های توزیع گاز، توأمان در ردیف عاملان مؤثر در تسهیل و ايجاد چرخه ناصواب دلالي در توزیع گاز هستند که یک هفته مهلت داده می شود تا سریعا مشکل را برطرف کرده و دیگر شاهد تضییع حقوق مردم نباشیم.
بهگفته احمدزاده؛ شرکت های توزیع موظف هستند تا گاز را به قیمت مصوب دولتی در درب منازل شهروندان و دربازه زماني معقول و منطبق با انصاف تحویل دهند و دریافت هرگونه مبلغ خارج از ضوابط تعریف شده بر خلاف موازین شرعی و قانونی بوده و حرام شرعي بوده و يكي از راه های تحصيل مال از راه نامشروع می باشد كه موجب كيفرقانوني است.
دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز استان ادامه داد: این دادستانی به منظور حفظ حقوق شهروندان بازدیدهای متعدد دیگری نیزخواهد داشت و تا زمان بازگشت به شرایط ایده آل و رضایت مندیشهروندان، اين روندادامهخواهد داشت که در صورت عدم تحقق این موضوع؛ برابر قانون با متخلفان برخوردقضايي مناسب وقانوني به نحو فوری خواهد شد.