تهیه مایحتاج و نیازهای کودک برای هر پدر و مادری نه تنها یک امر مهم،بلکه موضوعی اجتناب ناپذیر محسوب می شود که حتی المقدور تلاش می شود بنابر بضاعت و توانمندی که والدین از آن برخوردارند،به بهترین نحو ممکن محقق شود.
شاید همین حس عاطفی سرشار،عامل اصلی برخی سوءاستفاده ها در بازار البسه و پوشاک کودک محسوب می شود و به تعبیری می توان آن را بستر ساز سودجویی عده ای از افراد و گروه های فعال در این بازار قلمداد کرد.
باید با صراحت به این واقعیت اشاره داشت که بازار لباس کودک،پا را فراتر از قیمت تمام شده گذاشته و به نوعی با سوء استفاده از احساسات والدین،کیسه ای گشاد برای آنها می دوزد.
با یک بررسی میدانی در بازار مد و لباس کودک در پاساژها ، فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ کلانشهرها ، با ژورنال های رنگارنگ ، متنوع و متعدد تولید کنندگان خارجی مواجه می شویم که در بازار ایران می تازند و چه سودهای کلانی که به جیب می زنند.