وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در نشستی صمیمی که به شکل وبیناری برگزار شد، با جمعی از روسای کانونهای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در ۳۱ استان و یازده شهرستان گفتوگو کرد و در جریان نظرها و انتقادهای آنان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمد شریعتمداری هدف اصلی از برگزاری این برنامه را شنیدن نظر روسای کانونهای بازنشستگی عنوان کرد و گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در سالهای آینده ادامه داردسیاستگذاری شهروندمدار، تنها از طریق برقراری ارتباط روشن و منطقی با جامعه مخاطب ممکن میشود.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش و اهمیت کانون های بازنشستگان کشوری افزود: جا دارد در اینجا مراتب قدردانی خود را از همراهی، همفکری و دلسوزی روسا و اعضای این کانونها برای تحقق مطالبات بازنشستگان با مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری بیان کنم.
شریعتمداری با اشاره به اجرای طرح همسانسازی و افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری اعلام کرد: منابع این کار از طریق واگذاری سهام شرکتها تامین شده که صندوق بازنشستگی کشوری باید با سرمایهگذاری بر روی این سهام، برای تامین منابع همسانسازی اقدام کند.
وی با اشاره به انجام اصلاحاتی در روند اجرای طرح همسان سازی و رفع ایرادات آن، گفت که این روند همسانسازی و متناسبسازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در سالهای آتی هم تداوم خواهد داشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تاکید بر توجه ویژه این وزارتخانه به تشکلهای تخصصی و جلب مشارکت جامعه مخاطب تصریح کرد: نظرات و دیدگاههای روسا و اعضای کانونهای بازنشستگی دریافت و احصا شده و متناسب با آن، دستورالعملهای لازم به صندوق بازنشستگی کشوری و دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است.
وی همچنین از گردآوری پیامها و مطالب منتشرشده از سوی بازنشستگان در فضای مجازی و تحلیل محتوای آنها خبر داد و گفت: بر اساس تحلیل محتوای منتشرشده در فضای مجازی، ۶ محور اصلی نظر بازنشستگان درباره طرح همسانسازی احصا شد و در قالب طرح اصلاحی، عملیاتی شده است.
به گفته وی، در مورد بیمه تکمیلی هم ایرادها و انتقادهای موجود از شرکت بیمهگذار یا عدم پرداخت بهموقع حق بیمه انتقادات بازنشستگان را دریافت کردهایم و موارد ضعف و ایراد در حال پیگیری است.
شریعتمداری همچنین به اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری برای رفع نقایص اجرایی طرحهای رفاهی و خدماتی، شفافسازی فعالیت شرکتهای وابسته به صندوق و ایجاد و تقویت مراکز ارتباطی اینترنتی و تلفنی با بازنشستگان اشاره کرد.
وی همچنین در پاسخ به درخواست یکی از بازنشستگان بر ارائه خدمات رفاهی از سوی وزارتخانهها و دستگاه
چرا حقوق بازنشته يك كارمند از يك گارگر باسابقه يكسان خيلي كمتر ميباشد در حالي كه كارمند با مدرك بالا تر وداراي شرايط خاص آنقدر تفاوت حقوقش با كار گر پايين است ممنون ميشوم انعكاس داده شود