معاون مسافری راه آهن، از مسافرانی که پیش از شیوع کرونا بلیت خریداری کرده و موفق به دریافت جریمه استرداد بلیت خود نشدند خواست با این شرکت تماس بگیرند.
وی افزود: از فردای روز اعلام این خبر، سامانه استرداد بلیت را به گونهای تنظیم کردیم که در همه ساعات شبانه روز تمام مراجعان بتوانند بهای بلیت خود را بطور کامل دریافت کنند.
موسوی اضافه کرد: همه مسافرانی که قبل از شیوع کرونا یعنی سوم اسفند ۱۳۹۸ برای سفرهای نوروزی بلیت خریداری کرده و ۲۴ ساعت قبل از سفر، بلیت را استرداد و سفر خود را لغو کردند و هنوز هزینه جریمه استرداد را دریافت نکرده باشند میتوانند با سامانه ارتباط مشتریان با شماره ۵۱۴۹-۰۲۱ شرکت راه آهن تماس بگیرند و همکاران ما در این سامانه، شماره سریال بلیت، کد ملی که باید به نام مسافر باشد و همچنین شماره حسابی را که باید به نام یکی از مسافران باشد، از آنها دریافت کرده و ظرف ۴۸ ساعت، پول به حساب آنها واریز خواهد شد.
وی تصریح کرد: هیچ تفاوتی بین کسانیکه بلیت خود را از اینترنت، آژانسهای مسافرتی یا ایستگاهها و بصورت انفرادی یا گروهی خریداری کرده اند نیست و وجه جریمه ابطال بلیت، به همه آنها بازگردانده خواهد شد.
موسوی افزود:، اما مسافرانی که پس از شیوع کرونا با علم به وجود کرونا بلیت خریداری کرده و سپس تصمیم به لغو سفر گرفته باشند، طبق مقررات مشمول جریمه لغو بلیت میشوند.
معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان توسط شرکتهای حمل و نقل ریلی بابت استرداد بلیتهای نوروزی به مسافران بازپرداخت کرده اند افزود: ۱۰ میلیارد تومان از این وجوه، هزینه استرداد بلیت بوده است.