معاون سلامت وزارت آموزش و پرورش: سال گذشته موفق شدیم تمام بخاریهای نفتی را جمع آوری و بحث گرماسازی را با رعایت مسایل ایمنی اجرا کنیم.
وی افزود: از زاویه دیگر نقش مدرسه در جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم بسیار مهم است برای همین در سند تحول بنیادین گفته شده است که مدرسه کانون تحول محله است و باید در فعالیتهای اجتماعی به خصوص ایمنی و بحران، نقش آفرینی کند.
حمیدی گفت: امروز رویکردها در سند مکان یابی مدرسه توجه به بحث ایمنی است. آیین نامه ساخت و ساز مدارس هم، مدارس جدید با سختترین آیین نامههای ایمنی ساخته شده و ۷۰ درصد مدارس کشور مقاوم سازی شده است.
معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس میتواند محلی برای مدیریت بحران باشد. بیش از ۶۰ درصد مدارس این امکان را دارند تا در حوادثی مثل زلزله کانون و قرارگاه شوند و کمک رسانی را پیگیری کنند.
حمیدی افزود: امروز طرح دادرس در حوزه معاونت سازمان آموزش و پرورش پیگیری و در ۷ هزار مدرسه کشور در حال اجراست. در هر حال رویکرد ما مشارکت همه دستگاههای ذیربط را تعقیب میکنیم. سازمان نوسازی در حوزه مقاوم سازی و سازمان پژوهش در حوزه آماده سازی محتوا در ارتباط با مسئله کتابهای آمادگی دفاعی فعالیت و آگاهی دهی میکنند. رویکرد ما در خصوص پیشگیری از بحران آماده سازی جامعه و توانمند سازی ارکانی است که با ما ارتباط دارند.
حمیدی خاطرنشان کرد: در شبکه شاد کانال ویژهای برای آموزش ایمنی وجود دارد و این شبکه نزدیک به ۳۰۰ هزار عضو هدفمند دارد. آمادگی داریم این اقدامات را منسجم کنیم و در میدان عمل پیش ببریم.