عضو شورای شهر مشهد گفت: شهرداری باید برای تاخیر در حفاری خط چهارم مترو پاسخگو باشد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد امروز در نطق
مجتبی بهاروند افزود: هزینه ساخت هر کیلومتر خط قطارشهری از ۲۰۰میلیارد تومان در آغاز فعالیت شورا به هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی با اشاره به بهرهبرداری از ۲۰۰دستگاه دوچرخه اشتراکی در هفته گذشته در این کلانشهر ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰کیلومتر مسیر دوچرخهسواری در شهر مشهد وجود دارد که این میزان تا پایان امسال به ۲۲۰کیلومتر میرسد.
عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همچنین در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ ایستگاه اتوبوس در مشهد وجود دارد و هزار و ۸۳۰دستگاه اتوبوس نیز برای جابهجایی درونشهری شهروندان فعال است.
وی افزود: ۲هزار و ۵۰۰دستگاه تاکسی نیز در مشهد فعال است و سیستم پرداخت الکترونیک برای آنها راهاندازی شده است.
عملیات اولیه اجرایی خط چهارم قطار شهری مشهد به طول ۱۴.۵کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.
سهم حمل و نقل عمومی در کلانشهر مشهد در شرایط عادی حدود ۴۵درصد کل حمل و نقل است در حالی که این سهم باید حداقل ۷۰درصد باشد.