پادکست و پادکستینگ
پادکست یک فرمت نوین رسانهای است که امتداد جدیدی از رسانه رادیو محسوب میشود؛ امتدادی که میتواند جایگاه این رسانه را بیشازپیش تقویت کند.
به گزارش سرویس پژوهش خبرگزاری صدا وسیما: پدیدار شدن فناوریهای نوین و رسانههای نوظهور، ویژگی عصر حاضر موسوم به ارتباطات است. همین ﺗﻮﺳﻌﻪ اﺑﺰارﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ و اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ، ﺑﻬﺮهﮔﯿﺮی از ﺷﯿﻮهﻫﺎی ﻧﻮﯾﻦ اﻃﻼعرﺳﺎﻧﯽ را نیز در ﻋﺮﺻﻪﻫﺎی مختلف ارﺗﺒﺎﻃﯽ تحت تاثیر قرار داده است. از دیگر سو در ﻋﺼری به سر میبریم که ﺷﺎﻫﺪ ﻇﻬﻮر و ادﻏﺎم ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژیﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ ارﺗﺒﺎﻃﯽ هستیم.
ﮔﺴﺘﺮش ﻓﻨﺎوری و ﺗﻮﺳﻌﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ روح ﮔﻮش دادن ﺑﻪ رادﯾﻮ را نیز ﺑﻪ ﺻﻮرت زﯾﺎدی از ﮔﯿﺮﻧﺪه ﻫﺎی ﺛﺎﺑﺖ و ﻣﺤﺪود ﺑﻪ ﻧﻮع ﮔﯿﺮﻧﺪهﻫﺎی ﻣﺘﺤﺮک ﺑﺎ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖﻫﺎی ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﻐﯿﯿﺮ داده اﺳﺖ؛ پادکست از نوظهورهای این عرصه است به نحوی که برخی آن را بهعنوان ﻧﻘﻄﻪ ﻋﻄﻔﯽ در ﮔﺴﺘﺮش ﻓﻨﺎوریﻫﺎی ﻧﻮﯾﻦ در ﻋﺮﺻﻪ ﺻﺪا معرفی میکنند.
شاید ویژگیهایی، چون کاربری آسان و قابلیتهایی، چون تایمشیفت یا تأخیر زمانی به معنای استفاده در زمان دلخواه برای زندگیهای شلوغ بشر امروزی، گواهی بر این مدعا باشند. در این بین ﺑﺮای آﮔﺎﻫﯽ از وﯾﮋﮔﯽﻫﺎی رﺳﺎﻧﻪی ﺟﺪﯾﺪی ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺎدﮐﺴﺖ وﯾﮋﮔﯽ رﺳﺎﻧﻪﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ رﺳﺎﻧﻪﻫﺎی ﺟﻤﻌﯽ ﺳﻨﺘﯽ نیز اجمالا مرور شود:
متن کامل این مطلب در اینجا قابل دریافت استپژوهشگر: یاسر بهشتی
ببخشيد من در مورد موضوع يكي از پژوهش هاي اقاي بهشتي ازشون سوال داشتم. امكانش هست به بنده ايميل بزنند.در واقع كمك مي خواستم. ممنون ميشم