عضو شورای اسلامی شهر تهران: برخورد صرف اداری با معیشت کارگران و اقشار ضعیف نه در شان برگزیدگان مردم و نه در شان نظام اسلامی است.
رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در قرارداد منعقد شده با مالکان خودرو که میتوان آن را یک قرارداد یک طرفه دانست، هیچ نشانی از رعایت انصاف به چشم نمیخورد، اظهار کرد: در قرارداد مذکور، مالالاجاره؛ خودرو در نظر گرفته شده و به زحمتی که توسط رانندگان کشیده میشود توجهی نشده است و نسبت به آن پرداختی مشخصی صورت نمیگیرد.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر از مزایای رفاهی که به کارکنان شهرداری ارائه میشود، بی بهره هستند و در انتهای سال نیز از عیدی و سنوات برخوردار نیستند و طبق قرارداد موظف هستند که پول بیمه را نیز به طور کامل خود پرداخت کنند در حالی که اگر چنین بود میبایست در قرارداد به طور مشخص به کلیه این حقوق اشاره و در انتها مبلغ دریافتی با تجمیع این اجزاء مشخص میشد.
حبیب زاده با اشاره به اینکه سقف ساعت در نظر گرفته شده برای رانندگان شرکت خودرو سرویس ۳۵۰ ساعت است، گفت: میزان کارکرد در نظر گرفته کفاف هزینههای جاری زندگی شخصی و خودرو را نمیدهد و چنانچه رانندگان بیش از ۳۵۰ ساعت کار کنند، هیچگونه پرداخت اضافهای به آنها صورت نمیگیرد.
وی همچنین گفت: انتشار اخباری مبنی بر اجرای برنامه سهند موجب بروز این نگرانی شده است که اجرای این طرح باعث تعدیل و روزمزد شدن رانندگان خواهد شد. از این رو معاونت مذکور و مدیران شرکت خودرو سرویس میبایست هرچه سریعتر با اطلاعرسانی جامع و کامل در خصوص طرح یاد شده، سردرگمی و نگرانی رانندگان محترم و خانوادههایشان را مرتفع کنند.
رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد شورای پنجم در ماههای پایانی بتواند برخی کاستیها در امور معیشت کارگران شریف و عزیز را بیشتر مورد توجه قرار دهد تا یاد و خاطره شورای پنجم و شهردار در اذهان کارگران شریف و عزیز قرین مهرورزی و اهتمام در امور آنها شود.