مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ارزیابی مستمر خدمات غیرحضوری این سازمان خبر داد و گفت: ظرفیت پاسخگویی سامانه ارتباطات و نظارت مردمی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
سالاری افزود: در این ۵ هفته طرحها مطابق برنامه رونمایی شده است و امیدواریم تا پایان طرح همه برنامهها به خوبی و در زمان مقرر اجرا شود و طرحهای افتتاح شده به صورت غیرحضوری کامل و به روش آسان و روان برای مردم مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برخی خدمات سازمان تأمین اجتماعی منجر به دریافت و یا پرداخت وجوه میشود، گفت: این خدمات حساسیت بیشتری دارند و باید با جدیت و دقت بالاتری کار انجام شود و البته خدماتی که به صورت غیرحضوری ارائه میشود قطعا باید در شعب حذف شود.
میرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم هماهنگی و همافزایی تمامی واحدهای این سازمان برای پیشبرد خدمات غیرحضوری تأکید کرد و گفت: خدمات غیرحضوری مختلف با هم ارتباط دارند و تمامی واحدهای سازمان باید به صورت مشترک و هم راستا برای تکمیل این خدمات با استفاده از تمامی ظرفیتها تلاش کنند.
سالاری از برنامه ریزی برای اصلاح و به روز رسانی معماری سامانه خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: با تکمیل خدمات غیرحضوری این برنامه نیز به اجرا در میآید و تمامی سامانهها به یکدیگر متصل خواهد شد.
وی توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی را نهمین فرایند از خدمات غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ اعلام کرد و افزود: این خدمت موجب تسهیل امور کارفرمایان میشود و نقطه شروعی برای غیرحضوری شدن سایر خدمات تامین اجتماعی به کارفرمایان است.
سالاری ادامه داد: بعد از این هم خدمات دیگری غیرحضوری خواهد شد و کارفرمایان برای هیچ کاری نیاز به مراجعه حضوری به شعب نخواهند داشت.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: درحال حاضر مبالغ مربوط به تعهدات کوتاه مدت برای افرادی که دارای حساب بانک رفاه هستند، پس از طی مراحل در سامانه خدمات غیرحضوری به صورت روزانه پرداخت میشود و امیدواریم با همکاری بانک رفاه کارگران این خدمات به افرادی که دارای حساب بانکی دیگری هستند نیز برقرار شود.
علی اکبر ربیع زاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از روند خدمات غیرحضوری و پیشرفت طرح ۳۰۷۰ ارائه داد.
وی اظهار داشت: توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی یک خدمت کلیدی برای غیرحضوری شدن تعداد بیشتری از خدمات به کارفرمایان است. امروز با وجود اینکه تاکنون ۹ سرویس از خدمات ۳۰ گانه به بهره برداری رسیده است، اما از نظر میزان پیشرفت کار به نزدیک به ۵۰ درصد رسیده ایم و با راه اندازی این سرویسها بخش قابل توجهی از اقدامات و زمینههای مورد نیاز برای دیگر خدمات فراهم شده است.