به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو، مراسمی مجازی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار و همزمان با آن، ۲ طرح آموزشی "نماد " و " شتاب " هم افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز
دکتر محمدرضا آهنچیان افزود: دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از دانشگاههای تولید کننده محتوای استاندارد در شرایط فعلی کشور با ایجاد سامانه "نماد" در دست یافتن مراکز آموزشی کوچک و متوسط به منابع استاندارد و قابل اطمینان کمک می کند.
وی ادامه داد: حضور در کلاس درس و دانشگاه برای سنجش عملکرد دانشجو بسیار ارزشمند است ولی مراقبت از دانشجویان در شرایطی مثل کرونا و دیده شدن کل مسیر آموزشی دانشجو یک خلاء به حساب میآمد که با ارائه طرح "شتاب" این مسیر نیز به راحتی انجام خواهد شد.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد هم دانشگاه فردوسی مشهد را جزء دانشگاه های برتر کشور و جهان دانست و اظهار کرد: دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد در هر کجای جهان که باشند نه تنها از سایر دانش آموختگان دانشگاه های جهان کم ندارند بلکه در مواردی هم تراز و حتی بالاتر آنها هستند.
دکتر کافی توجه به دانشجویان و استعدادهای برتر را محور اصلی فعالیت های معاونت آموزشی دانشگاه دانست و گفت: خوشحالیم که سرآمدترین استادان و کارکنان دانشگاه در این حوزه مسوولیت پذیرفته و هر روز شاهد پیشرفت و نوآوری در این حوزه بوده ایم.
در این مراسم از دو طرح نشر محتوای آموزشی- الکترونیکی دانشگاه (نماد) و شناسایی و توانمند سازی استعدادهای بالقوه (شتاب) در معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز رونمایی شد.
در طرح "نماد" (نشر محتوای آموزشی- الکترونیکی دانشگاه) دسترسی به منابع آموزش مجازی، شامل فیلمهای آموزشی، بانک سوالات هر درس و ایجاد آزمونهای استاندارد طراحی شده است تا سواد علمی دانشجویان مورد محک قرار گیرد.
دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در هر ترم آموزشی خود میتوانند به صورت رایگان از دروس خود در این سامانه استفاده کنند و سایر دانشجویان کشور نیز با پرداخت هزینه، امکان استفاده از این منابع آموزشی را خواهند داشت.
همچنین دسترسی به نرم افزار مبتنی بر تلفن همراه این سامانه نیز برای استفاده کاربران فراهم شده است.
در طرح "شتاب" (شناسایی و توانمندسازی استعدادهای بالقوه) مراحل فعالیت دانشجویان بر اساس الگوهای استاندارد و شاخص های آماری مورد سنجش قرار میگیرد و بر اساس ملاکهای ارزشی به دست آمده مسیر علمی و پرورشی دانشجویان مورد سنجش و پایش قرار میگیرد.