رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از تصویب دستورالعمل حمایت از تاسیس و فعالیت مراکز تجاری و بازاریابی محصولات و خدمات از سوی وزیر صمت خبر داد.
وی افزود: هدف این دستورالعمل توسعه بازاریابی و صادرات محصولات و خدمات ایران در خارج از کشور و تسهیل زمینه همکاریهای تجاری بین بنگاههای کشور میزبان و ایران است.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایرات ادامه داد: دامنه شمول این دستورالعمل همه اشخاص حقوقی عضو بانک اطلاعات مجریان رویدادهای تجاری سازمان، شرکتهای مدیریت صادرات دارای مجوز از سازمان که فعالیت آنها به نوعی در ارتباط با صادرات باشد، تشکلهای عضو، مورد تایید و صاحب صلاحیت اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران که مطابق اساسنامه خود مجاز به فعالیت در امور صادرات هستند و اشخاص حقوقی صادرکننده کالا و خدمات که دارای فعالیت صادراتی مستمر باشند، در بر میگیرد.
زادبوم گفت: با توجه به اهمیت تشکلگرایی، متقاضیان عضو تشکلهای صادراتی و اعضای اتاقهای بازرگانی و تعاون در صورت دارا بودن صلاحیتهای عمومی و تخصصی در اولویت خواهند بود. همچنین این دستورالعمل مشمول دفتر تجاری انحصاری یک شرکت با برند تجاری خاص نمیشود و حداقل شرط لازم ارائه خدمات برای یک گروه کالایی صادراتی است.