به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، مرکز همدان، سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا استان همدان گفت: دستگاههای اجرایی و اداری استان از امروز تا اطلاع بعدی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت میکنند.
مهرداد نادری فر افزود: در این مرحله، کارمندان دستگاههای خدمات رسان نظیر آب، برق، گاز، مخابرات و نهادهای امدادی، اورژانس، بهداشت و درمان، امداد و نجات به همراه استانداری با تشخیص بالاترین مقام دستگاه تا یک سوم دورکاری میکنند و دو سوم نیز در محل کار حاضر خواهند شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: البته بانوان کارمند باردار، دارای کودک زیر ۶ سال و کارمندان دارای بیماری زمینهای کماکان در سطح دستگاههای اجرایی استان همدان دورکار هستند.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان درباره وضعیت تردد خودروها در هفته آینده نیز گفت: ورود خودروهای دارای پلاک غیر بومی به شهرهای استان همدان برای مدت ۲ هفته دیگر ممنوع است.
نادری فر افزود: ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه که پیش تر از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد پیش بینی شده بود تنها در شهر همدان ادامه دارد و این محدودیت در سایر شهرستانهای استان لغو شده است.
به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان همدان، مشاغل گروه یک همانند گذشته ممنوعیتی برای فعالیت ندارد و از امروز گروه شغلی ۲ نیز میتوانند فعالیت خود را در استان آغاز کنند، اما فعالیت گروههای شغلی سه و چهار همچنان ممنوع است.
به دنبال اجرا و اعمال محدودیتهای پیش بینی شده از ابتدای آبان در سطح کشور، استان همدان که در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت هم اینک با خروج از این وضعیت، در شرایط نارنجی قرار گرفته است.
استاندار همدان نیز روز گذشته ضمن قدردانی از همکاری مردم و کسبه گفت: تمام شهرهای استان از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت نارنجی قرار دارد.
دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز اعلام کرده است: شمار متوفیان کرونا در اوج سوم شیوع کرونا که میانگین به روزانه ۱۵ نفر رسیده بود، با اعمال و اجرای موثر محدودیتها، تک رقمی شده است.
بیشتر بدانیم:
توصیههایی به کارمندان برای دورکاری در شرایط کرونا:
برنامه روزانه خود را متعادل کنید!
یکی از مشکلاتی که ممکن است در مدل دورکاری در شرایط کرونا برخی از کارمندان را دچار آشفتگی کند، از دست دادن تعادل بین وظایف شغلی و سایر جنبههای زندگی مانند اوقات فراغت است. پیشنهاد میشود که برای تنظیم اوقات خود، برنامه روزانه منظمی را تهیه کنید و در آن ساعات خاصی را که باید به امور شغلی خود رسیدگی کنید، به دقت مشخص کنید. این امر باعث میشود که در مدل دورکاری به یک روند روتین دست پیدا کنید که نتیجه آن رسیدگی به موقع و کافی به ابعاد مختلف شغلی و شخصی شما خواهد بود.
محیط را آماده کنید!این موضوع که منزل شما قرار است همزمان محیط کار شما هم شود میتواند یک چالش باشد. پس حتماً محیط خانه را متناسب با انجام فعالیت شغلی خود مهیا کنید. اختصاص یک اتاق از خانه یا یک فضای مناسب برای انجام وظایف شغلی شما بسیار اهمیت دارد. فراموش نکنید که شما قرار است در آن نقطه از خانه ساعتهای زیادی را صرف کنید؛ پس فراهم کردن یک میز و صندلی راحت و شرایط محیطی مطلوب مانند آرام بودن، وجود اینترنت پر سرعت و…دورکاری در شرایط کرونا را برای شما آسان و لذتبخش میکند.
نگذارید تمرکزتان از بین برود!
زمانی که مشغول انجام وظایف شغلی در خانه هستید ممکن است عوامل زیادی تمرکز شما را از بین ببرند. مدیریت این عوامل بسیار اهمیت دارد. سعی کنید با توجه به نوع فعالیتتان، صداهای اضافی را حذف کنید؛ مثلاً تلفن همراه خود را در حالت سکوت قرار دهید تا صدای هشدار اپلیکیشنهای مختلف رشته افکارتان را پاره نکند.
به نظر میرسد به دلیل مزایای دورکاری، حتی پس از پایان دوران شیوع ویروس کرونا، این مدل فعالیت کمابیش در برخی مشاغل ادامه پیدا کند؛ بنابراین بیش از هر زمانی ضروری است که کارفرمایان و کارمندان خودشان را برای تطبیق با دوره جدیدی از فعالیتهای شغلی آماده کنند.