مرکز تحقیقات رسانه ملی آمار مخاطبان اخبار سیما در تابستان ۱۳۹۹ را منتشر کرد
شبکه خبر ؛ پرمخاطب ترین شبکه تخصصی رسانه ملی
بر اساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل تابستان ۱۳۹۹؛ شبکه خبر پرمخاطب ترین شبکه تخصصی شد که بیشترین رشد مخاطب را هم در مقایسه با تابستان گذشته داشته است.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مرکز تحقیقات صداوسیما با انتشار نظرسنجی از مردم درباره اخبار صداوسیما در فصل تابستان ۱۳۹۹ اعلام کرد در سهماهه دوم امسال ۶۷ درصد مردم، بیننده اخبار رسانه ملی بودهاند.
این نظرسنجی نشان میدهد میانگین مدتزمان تماشای اخبار در بین بینندگان «یک ساعت و ۲۵ دقیقه» بوده است.
بر اساس این نظرسنجی، در بین بخشهای مختلف خبری سیما و شبکه خبر، بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو با ۳۴.۷ درصد مخاطب بیشترین میزان بیننده پیگیر (بیننده همیشگی یا اکثر اوقات) را داشته است؛ پس از این بخش خبری، خبر ساعت ۱۴ شبکه یک با ۲۰.۱ درصد و خبر ۲۱ شبکه یک با ۱۸.۴ درصد مخاطب در رتبههای دوم تا چهارم قرار گرفتهاند.
نیاز مخاطبان به اخبار اقتصادی
این نظرسنجی نشان میدهد ۵۰.۵ درصد بینندگان اخبار سیما، «اخبار اقتصادی» را بیشتر از دیگر موضوعات خبری از رسانه ملی پیگیری میکنند. پس از آن اخبار سیاسی با ۳۹.۳ درصد و اخبار بهداشتی-پزشکی با ۳۵.۸ درصد در اولویتهای بعدی قرار میگیرند.
بر اساس این نظرسنجی، ۳۳.۷ درصد از مردم در فصل تابستان در حد زیاد به اخبار صداوسیما اعتماد داشتهاند. بر اساس آمار ارائه شده در نظرسنجی مرکز تحقیقات، میانگین اعتماد مردم به اخبار سیمای رسانه ملی از بهار ۱۳۹۸ تا تابستان ۱۳۹۹ معادل ۴۲.۳۴ درصد است.
درصد بیننده پیگیر و غیرپیگیر بخشهای خبری مختلف را میتوانید در نمودار زیر ملاحظه کنید.
مقایسه آمار بینندگان اخبار سیما در تابستان و بهار ۱۳۹۹ نشان میدهد اخبار ۲۱ شبکه خبر توانسته با افزایش ۴.۷ درصدی مخاطبان پیگیر خود، بیشترین رشد در جذب مخاطب را از آن خود کند. در جدول زیر، آمار بخشهای خبری را که در تابستان سال ۱۳۹۹ نسبت به بهار سال ۱۳۹۹ رشد مخاطب داشتهاند، مشاهده میکنید: