مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجانغربی گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، سایت خدمات الکترونیک این سازمان راهاندازی شده و ٣٠ نوع خدمت را به صورت غیرحضوری به متقاضیان عرضه میکند.
وی ادامه داد: همچنین خدمات ارسال لیست حق بیمه، مطالبههای کارگاهی، مستمری و چندین خدمات مرتبط با تأمین اجتماعی نیز در این سایت قابل دریافت است.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجانغربی اضافه کرد: متقاضیان میتوانند در همه ساعات شبانهروز با مراجعه به سایت الکترونیکی https:// eservices.tamin.ir از خدمات غیرحضوری این سازمان بهرهمند شوند.
مقدمیکیا بیان کرد: همچنین اپلیکیشن /mytamin/ قابل دریافت از سایت سازمان تأمین اجتماعی بوده و بهصورت شبانهروزی آماده خدماترسانی است.
وی اظهار داشت: سامانه ۱۴۲۰ این اداره کل نیز به صورت شبانهروزی آماده ارائه مشاورههای لازم به متقاضیان است و در صورت بروز مشکل، راهنماییهای لازم صورت میگیرد.
وی اظهار داشت: الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعههای حضوری از جمله اهداف و برنامههای مهم تأمین اجتماعی آذربایجانغربی است.
هماکنون یک بیمارستان، یک دی کلینیک، سه پلی کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تأمین اجتماعی در آذربایجانغربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارائه میکند.
در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجانغربی تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند و از خدمات شعب و کارگزاریهای این بیمه بهرهمند میشوند، ۳۸۰ هزار نفر از این تعداد جزو بیمهشدگان اصلی هستند و مابقی را بیمهشدگان تبعی یعنی خانوادههای آنها تشکیل میدهد.
این تعداد در بخشهای بیمهشدگان اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری و توافقی تقسیم بندی شده که حق بیمه پرداخت میکنند و از خدمات این سازمان بهرهمند میشوند.