دبیر کارگروه تخصصی حقوقی سندیکای بیمه گران ایران گفت: مطابق قانون، دستورات بیمه مرکزی در چهارچوب قانون، برای موسسات بیمه لازم الاعتبار است.
وی اضافه کرد: بیمه مرکزی با توجه به نقش نظارتی و حمایتی که دارد موضوع را بررسی و مطابق آئین نامه ها، ضوابط و مقررات نظر خود را به بیمه گذار در خصوص «ذی حق بودن» یا «ذی حق نبودن» اعلام میکند.
دبیر کارگروه تخصصی حقوقی سندیکای بیمه گران ایران گفت: اگر بیمه گذار یا زیان دیده ذی حق باشد بیمه مرکزی به موسسه بیمه مربوطه دستور میدهد و شرکت بیمه باید حقوق زیان دیده یا بیمه گذار را به نحو تمام و کمال مطابق مقررات ایفا کند.
وی افزود: مطابق قانون دستورات بیمه مرکزی در چهارچوب قانون برای موسسات بیمه لازم الاعتبار است.
لطفی مقدم گفت: با توجه به قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری، بیمه مرکزی به عنوان یک نهاد برای هدایت، حمایت و تامین امر بیمه در ایران تاسیس شده و عمدتا نقش حمایتی از بیمه گذاران را نیز بر عهده دارد.
وی ضمن اشاره به قانون بیمه مصوبه سال ۱۳۱۶ در کشور افزود: این قانون در حال حاضر هم معتبر است.
دبیر کارگروه تخصصی حقوقی سندیکای بیمه گران ایران ادامه داد: در روابط بین بیمه گر و بیمه گذار علاوه بر بیمه نامه این قانون تابع آن است.