مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی به هزینههای کمرشکن مردم در این دوره سخت اقتصادی از موضوعهایی است که نسبت به آن باید توجه ویژه داشت.
وی بر موضوع عدالت و ساماندهی توزیع منابع سلامت و امور مربوط به پیشگیری و درمان اشاره و بیان کرد: باید بتوانیم در حوزه عدالت در سلامت، تأمین منابع و پشتیبانی از مردم به خصوص اقشار کم درآمد، مشکلات و مسائل موجود را با همکاری هر چه بیشتر برطرف کنیم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از برنامه ریزی برای ارتقا انگیزه و نشاط بیش از پیش در سازمان نیز سخن گفت و افزود: تمام فعالیتهای سازمان به طور دقیق رصد میشود لذا مسئولیت و تکلیف ماست که اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهیم و به راحتی از مسائل عبور کنیم.
ناصحی ادامه داد: لازم است منابعی را که در اختیار داریم درست هزینه و منابع پایداری برای سازمان ایجاد کنیم و تکریم ارباب رجوع و ایجاد انگیزه برای کارکنان را از اولویتهای اصلی سازمان قرار دهیم.
وی، موضوعهایی را که از نظر بیمهای و رسیدگی به امور مردم به خصوص در زمینه پیشگیری و آموزش همگانی و سطح یک در اولویت است، نیازمند ساماندهی دانست.
ناصحی با اشاره به اینکه توجه به این موضوع در نهایت کاهش هزینههای سازمان را در پی خواهد داشت، گفت: این پتانسیل در مجموعههای علمی و اجرایی ما وجود دارد و میتوانیم با افزایش سواد سلامت مردم، در این حوزه گامهای مؤثر برداریم.
ناصحی در پایان خاطرنشان کرد: بحث نظام ارجاع و پزشک خانواده را همگام با وزارت بهداشت در سطح یک اجرا میکنیم و در ساماندهی نظام ارجاع سطح ۲ و ۳ نیز در دستور کارمان قرار دارد.