مرکز ملی فرش ایران و کمیته امداد صاحب علامت تجاری فرش دستباف شدند
رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد: طراحی دو علامت تجاری جمعی و تأییدی فرش دستباف ویژه کمیته امداد و مرکز ملی فرش ایران قطعا نقش به سزایی در تجاری سازی این هنر صنعت به بازارهای جهانی خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در همایش "استراتژی برندسازی ویژه ذینفعان کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز ملی فرش ایران" که به صورت ویدئو کنفرانسی از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت و با حضور رئیس دفتر منطقهای آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی برگزار شد، محمد حسن کیانی رئیس مرکز مالکیت معنوی با اشاره به تلاشهای این مرکز در همکاری با مرکز ملی فرش ایران و کمیته امداد برای به بار نشستن این پروژه گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۷ در ایران آغاز شد و تا کنون فعالیتهای متعددی با همکاری این دو نهاد و مراجع بین المللی از جمله سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) و مؤسسه نوآوری کره جنوبی به عنوان مجری طرح صورت گرفته که علاوه بر برگزاری کارگاهها و سمینارهای آموزشی، میتوان به همکاریهای نزدیک برای تجاری سازی فرش دستباف ایرانی و ایجاد دفتر برندینگ در محل دفتر مرکز مالکیت معنوی به منظور تسریع فرایند تجاری سازی اشاره کرد.
رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد گفت: طراحی دو علامت تجاری جمعی و تأییدی فرش دستباف ویژه کمیته امداد و مرکز ملی فرش ایران قطعا نقش به سزایی در تجاری سازی، رونق کسب و کار و معرفی این هنر صنعت به بازارهای جهانی خواهد داشت.
وی افزود: این فعالیتها در نهایت و پس از انجام بازدیدهای میدانی از کارگاههای فرش دستباف ایرانی در بیرجند و تهران و نشستهای تخصصی متعدد با کارشناسان داخلی، منجر به طراحی دو علامت جمعی و تأییدی برای فرش ایران شد که امیدواریم در آیندهای نزدیک منتج به رونق بیش از پیش و معرفی هنر صنعت فرش ایران در سطح ملی و بین المللی گردد.