معاون شهردار تهران: در شرایطی که شهرداری برای خرید تجهیزات مترو به منابع مالی نیاز دارد، بانک مرکزی و بانک عامل سخت گیریهای بیش از حد نسبت به شهرداری اعمال میکنند.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: شهرداری هلند نیز در دوران کرونا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو از دولت کمک دریافت کرد تا حمل و نقل عمومی شهر از لحاظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مناسب شود.
سید مناف هاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران هیچ کمکی از دولت در دوران کرونا دریافت نکرده است، ادامه داد: نزدیک به دو سال است که شهرداری تهران تلاش میکند تا وثیقههای بانکی اوراق مشارکت با عاملیت بانک رفاه را تأمین کند.
معاون شهردار تهران افزود: تصور بانک از وثیقه، خرید املاک شهرداری است در صورتیکه این املاک تنها وثیقهای در اختیار بانک هستند. تمامی حسابهای شهرداری به بانک رفاه اعلام شده است تا در صورت تأخیر در پرداخت اقساط، پول را از حساب شهرداری برداشت کنند. فشار بیش از اندازه بانک برای وثیقه ضرورتی ندارد. دولت باید کمک کند تا منابع نقدی حاصل از اوراق مشارکت هرچه سریعتر به حساب شهرداری تهران واریز شود.
وی با تأکید براینکه تمامی ۱۲ ایستگاهی که قرار است طبق برنامه ریزی تا پایان امسال به بهره برداری برسند، پیشرفتهای فیزیکی بیش از ۹۳ و ۹۵ درصد دارند، گفت: درحال حاضر که شهرداری به خرید امکانات و تجهیزات رسیده است، بانک مرکزی و بانک عامل سخت گیریهای بیش از حد نسبت به شهرداری اعمال میکنند.
معاون شهردار تهران ضمن درخواست از دولت و بانک مرکزی برای نقد شدن هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و هزینه کرد آن در مترو و اتوبوسرانی، گفت: با دستور شهردار تهران قرارداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس منعقد شد که با ۵۰۰ میلیارد تومان حاصل از اوراق مشارکت میتوان ۲۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر خریداری کرد.