مدیر پردیس سینمایی آزادی وضعیت فرهنگی و هنری کشور را متمایز از دیگر کشورها دانست که با وجود همه مشکلات برای ما یک ویترین فرهنگی است، که در حال از دست دادن آن هستیم.
این سینمادار افزود: اصلیترین آسیب این تعطیلی سینماها به ویترین فرهنگی کشور وارد میشود که در واقع یک آسیب کلان و راهبردی است، ضمن اینکه کسانی که در این صنعت و صنف سینماداری در کشور مشغول به کار هستند با خانواده هاشان نزدیک به ۳۰ هزار نفر هستند که دچار مشکلات جدی معیشتی شده اند، برخی سینماهای بخش خصوصی و تک سالنه نیز دنبال تغییر کاربری هستند و دیگر هم بعید است به حالت سابق برگردند.
آقای نوروزی گفت: مهمتر از همه اینها چرخه تولید است که دچار اختلال شده است و کرونا آسیب جدی به حوزه سرگرمی زد از این جهت مسؤولان و حاکمیت باید نسبت به این ماجرا نگاه راهبردی ریشه یابانه داشته باشند نه آنکه طوری رفتار کنند که انگار بود و نبود سینما فرقی ندارد و به امان خدا رهایش کنیم.
وی ادامه داد: شاید در یکی دو سال آینده این بود و نبود چندان به چشم نیاید، ولی وقتی در فرایند فرهنگی کلان، چشم اندازی برای خودتان ترسیم میکنید و میبینید دیگر چشم انداز ندارید اینها زنگ خطر است؛ بنابراین در حوزه فرهنگ و هنر یک عزم حاکمیتی میخواهیم تا از این شرایط کمی نجات پیدا کنیم، زیرا ما در حال محروم کردن خود از یک ویژگی متمایز کننده به نام سینمای ایران هستیم.
آقای سجاد نوروزی در پاسخ به سؤالی که آیا اکنون فیلم مخاطب پسندی وجود دارد که در صورت نمایش عمومی بتواند علاقهمندان را به سینما بکشاند گفت: اکنون حداقل ۵ فیلم را میتوانیم مثال بزنیم که قابلیت کشاندن مردم به سالنهای سینما را دارد، ولی وقتی مسؤولان به مردم پالس میدهند که فلان جا بسته است و خبری هم از بازگشایی نمیدهیم طبیعی است که این حوزه دچار اختلال میشود و اگر با همین منوال پیش برویم با یک ورشکستگی کامل روبرو خواهیم شد.