رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل شورای شهر تهران: اجرای مسیرهای دوچرخه در شهر بدون درنظر گرفتن عوامل فعال سازی، در حال تبدیل شدن به نمادِ نگاهِ سطحی به راهکارها در مدیریت شهری است.
امانی افزود: فاجعه آمیزتر از مسیرهای دوچرخه بدون دوچرخهسوار، اجرای آنها در داخلِ برخی از پیادهروهایِ شهر است که ضمن کاهش عرض مفید برای تردد عابران پیاده، پای موتورسیکلتها را به پیادهرو باز کرده و ایمنی عابران پیاده را به خطر انداخته است. در حالی که از مهمترین دلایل ایجاد مسیر دوچرخه، کاهش سهم خودروهای سواری از معابر به نفع سایر مدهای حمل و نقلی است.
این عضو شورا گفت: ضمن توقف هرگونه احداث مسیر دوچرخه در درون پیادهروها، ضروری است مسیرهایی که پیش از این احداث شده در کوتاهترین زمان ممکن از پیادهروها حذف شود.