به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزاد راه تبریز–سهند با بیان این مطلب افزود: این آزادراه موجب توسعه ساخت و ساز شده و از توسعه بی رویه حاشیه نشینی در این کلانشهر جلوگیری میکند.
حبیب اله طاهرخانی با بیان اینکه این آزادراه طبق برنامه ریزی مناسب در حال اجرا و تکمیل است، اظهارکرد: از سیاستهای شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، تسهیل دسترسی شهرهای جدید به شهر مادر است و آزادراه تبریز- سهند نیز در این میان نقش مهمی دارد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت مسکونی شهر جدید سهند از دیگر مزیتهای این آزادراه است و علاوه بر ایجاد رونق ساخت و ساز در شهرستان اسکو، در حوزه توسعه گردشگری نیز روستای تاریخی کندوان را تحت پوشش قرار میدهد.
وی با اشاره به اینکه آزادراه تبریز - سهند از طرحهای مشارکتی راکد بود و مشکلاتی مانند تامین نشدن مالی و تملک مسیر داشت ادامه داد: با تلاش همکاران در مجموعه شرکت عمران شهر جدید سهند بعد از تملک و آزادسازی ۹ کیلومتر از اراضی در ۲ سال اخیر پروژه با حداکثر ظرفیت کار شده و متوقف نشده است.
طاهرخانی یادآوری کرد: از مزیتها و ویژگیهای خاص این طرح بعد مسافت آن است که زمان جابه جایی مسیر ۲۰ کیلومتری از اتوبان شهید کسایی تبریز تا میدان شهید باکری شهر جدید سهند را ۱۰ دقیقه کاهش میدهد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید افزود: آزادراه تبریز-سهند با برخورداری از ۶ خط عبور و مرور و ۷ پل بزرگ در کاهش تصادفات و انرژی نقش بسزایی داشته و بار ترافیکی سایر مسیرهای جایگزین را کاهش و در توسعه منطقه موثر است.
آزادراه سهند تبریز به طول ۲۲ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهرهای جدید و بخش خصوصی احداث میشود و بهره برداری از آن کاهش مدت زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، ایمنی سفر را درپی خواهد داشت.
عملیات اجرایی آزاد راه تبریز- سهند به عنوان یکی از نیازهای اساسی شهر ۲۰۰ هزار نفری سهند در جنوب تبریز در سال ۱۳۸۴ آغاز شد.