محسن هاشمی: بهترین زمان برای جایگزینی اتوبوسهای دیزلی با برقی رسیده است و دولت باید مصوبه یک میلیارد دلار برای ساماندهی حمل و نقل عمومی تهران را تخصیص دهد.
محسن هاشمی همچنین در خصوص ورود اتوبوسهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: ورود اتوبوس برقی کار پیچیدهای نیست، ما اتوبوس سازهای خوبی داریم و میتوانیم با فناوریهایی که در شرکت مپنا برای موتورهای برقی و باتریهای برقی وجود دارد تولید اتوبوسهای برقی را شروع کنیم، ولی متاسفانه انگیزهای در این زمینه وجود ندارد.
هاشمی افزود: در حال حاضر قیمت باتریها و موتورهای برقی به دلیل تولید انبوه بسیار نسبت به قبل پایین آمده و تولید این اتوبوسها توجیه اقتصادی دارد چرا که قبلا قیمت این باطریها و موتورها دو برابر موتورهای دیزلی بود؛ لذا دیگر زمان استفاده از اتوبوسهای دیزلی نیست و به طور حتم باید به سمت استفاده از اتوبوسهای برقی برویم.
وی ادامه داد: امروز یک فوریت لایحه تأسیس سازمان مدیریت آبهای سطحی پایتخت تصویب شد که میتواند نتایج خوبی داشته باشد.
محسن هاشمی افزود: در صحن امروز شورای شهر کارشناسانی برای شورای سازمانهای شهرداری تهران انتخاب شدند و تعدادی نامگذاری نیز برای معابر و خیابانها داشتیم که ۶۰ درصد نامگذاریهای جدید به نام شهدا بود. همچنین به درخواست وزارت بهداشت تعدادی از نامگذاریها نیز به نام پزشکان مدافع سلامت انجام گرفت. در این جلسه همچنین موضوع حسابرسی سال ۹۳ مربوط به معاونت حل و نقل و ترافیک نیز در دستور قرار گرفت و ادامه این موضوع به جلسات بعدی شورا موکول شد.
تعطیلی جلسه سه شنبه
هاشمی در ادامه در خصوص تعطیلی جلسه بعدی شورا گفت: تاکنون ۶ نفر از اعضای شورای شهر مبتلا به کرونا شدهاند و چند مورد فوتی هم در شورای شهر از میان کارکنان داشتهایم و با توجه به اینکه تعداد دستورهای مورد بررسی در جلسات بعدی چندان زیاد نیست، جلسه بعدی را با رای اعضا تعطیل کردیم.
وی با اشاره به اینکه جلسات شورای شهر در زمان تعطیلی به صورت مجازی برگزار میشود، گفت: اجازه نمیدهیم خدشهای به فعالیتهای شورا وارد شود و در زمان تعطیلی جلسات، برگزاری جلسات به صورت مجازی را در دستور خواهیم داد.