همکاری شرکت تولید لوازم خانگی در ساوه با سوزوکی ژاپن شرایط تولید و صادرات لوازم خانگی با کیفیت را به سراسر دنیا هموار کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ همکاری شرکت تولید لوازم خانگی در ساوه با شرکت سوزوکی ژاپن شرایط تولید و صادرات لوازم خانگی با کیفیت را به سراسر دنیا هموار کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اراک؛ با امضای قراردادی بین شرکت ژاپنی و نیکسان در استان مرکزی؛ سوزوکی در ساوه لوازم خانگی تولید می کند.
مدیر کسب و کار شرکت سوزوکی در خاورمیانه گفت: این همکاری در چارچوب دستورالعمل های بین المللی برای تولید، انتقال دانش، کمک در بخش طراحی برای تولید و توزیع کالا در کل خاورمیانه است.
به گفته سبحانی با انتقال دانش فنی هم محصولات جدید در راه تولید قرار گرفته و هم فرصت های شغلی جدید ایجاد شده است.
افزایش سه برابری تولید...
مدیر عامل شرکت تولید لوازم خانگی در ساوه هم می گوید: تولید این شرکت سالانه 15 هزار یخچال بود که با امضای این قرارداد و افزوده شدن خطوط جدید، ظرفیت تولید به سه برابر افزایش می یابد.
سعید رضوانی افزود: در کنار تولید یخچال، محصولات جدید مثل تلویزیون و کولرگازی هم تولید خواهد شد و با راه اندازی خط تولید جدید میزان اشتغال از 500 نفر به هزار و 500 نفر افزایش می یابد.
امضای قرارداد بین سوزوکی و نیکسان...
تولید محصول ژاپنی در ایران به طور رسمی و با امضای نمایندگان دو کشور آغاز شد و نخستین گام برای ورود به بازار جهانی در استان مرکزی برداشته شد.
سعید رضوانی می افزاید: بر اساس این قرارداد در مرحله نخست یخچال فریزر سوزوکی تولید می کنیم و در مراحل بعد هم با توسعه همکاری ها دیگر لوازم خانگی بزرگ با برند شرکت ژاپنی تولید خواهیم کرد.
سرعت عمل، شاخصی مهم برای کسب بازار جهانی...
صنعتگران متعهد ایرانی در این کارخانه محصولات سوزوکی را در خط کنونی و راه اندازی شده نیکسان تولید می کنند که به سرعت در حال توسعه و تنوع تولیدات است و مطابق با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا لوازم خانگی از جمله یخچال را روانه بازار خواهد کرد.
به گفته رضوانی با توجه به آماده بودن خط تولید فاصله زمانی زیادی پس از انعقاد قرارداد برای تولید یخچال فریزر تحت لیسانس سوزوکی وجود نخواهد داشت و به سرعت شروع به تولید محصولات با کیفیت و مشتری پسند می کنیم.
هموار شدن مسیر دشوار صادرات با انتقال دانش فنی سوزوکی به نیکسان...
مدیرعامل شرکت نیکسان صنعت که در شهر صنعتی کاوه می گوید: دانش فنی از شرکت سوزوکی به نیکسان در حال انتقال است و به
سعید رضوانی معتقد است که امضای قرارداد همکاری با شرکت سوزوکی سبب توسعه فرایند تولید محصولات با کیفیت خانگی در شرکت نیکسان و در نتیجه افزایش اشتغال خواهد شد.
گام نخست تامین نیاز داخلی و سپس صادرات به خارج از کشور...
به گفته رضوانی قرار است محصولات تولید شده از این همکاری مشترک در ابتدا روانه بازارهای داخلی شود و در گام بعد نیز به کشورهای خاورمیانه صادر شود.
او افزود: شرکت بزرگ سوزوکی در جهان تنها یک نمایندگی تولید خارج از ژاپن دارد و ایران دومین کشوری است که توانسته اعتماد این شرکت و برند را برای تولید محصولات خود جلب کند.
تاکید بر همکاری دو جانبه سوزوکی و نیکسان...
همکاری دو جانبه سوزوکی و نیکسان 9 مهر ماه جاری در ساوه در شرایطی آغاز شد که حلقه تحرم ها روز به روز تنگ تر و فشار بر
در این شرایط دشوار، عقد همکاری و آغاز مشارکت شرکت بین المللی سوزوکی که برای جهانیان نامی آشناست و سهم عمده ای از بازار جهانی را در اختیار دارد با هدف تامین نیاز داخلی و صادرات به سراسر جهان، آغاز مسیری است که می تواند زمینه ورود به بازار جهانی را برای صنعتگران ایرانی فراهم کند.
نیکسان صنعت ساوه انتخاب شایسته سوزوکی ژاپن...
مدیرعامل شرکت نیکسان صنعت می گوید: سوزوکی پس از بررسی امکانات سخت افزاری تولید کنندگان ایرانی و پس ازبررسی دقیق و مذاکرات فراوان تصمیم گرفت شرکت نیکسان صنعت ساوه را به عنوان نماینده انحصاری تولید، فروش و خدمات پس از فروش خود در منطقه خاورمیانه معرفی کند.
برگ برنده نیکسان، حضور درخشان سوزوکی در بازار جهانی...
سعید رضوانی می افزاید: این همکاری با توجه به نزدیکی دیدگاه دو شرکت در زمینه تولید کالای با کیفیت، به روز و مشتری مداری با استانداردهای ژاپنی به سوزوکی این امکان را خواهد داد که نسبت به پیشبرد اهداف منطقهای خود درعرضه کالا با قیمت رقابتی و در شأن مصرف کننده دست یابد.
این در حالی است که شرکت بزرگ سوزوکی توانسته در یک دهه گذشته با تکیه بر استراتژی همکاری با تولیدکنندگان بومی (SLS) حضور درخشانی در بازار جهانی داشته باشد.
وضعیت صادرات کالا در ایران...
از آنجا که سهم خواهی از بازار جهانی کاری بسیار سخت و دشوار است بنابراین برای ترسیم چشم اندازی دست یافتنی و نه دور از
بر اساس آخرین گزارش های جهانی، ایران چهل و ششمین کشور دنیا در حوزه صادرات است.
در سال 2017 ایران بیش از 53 بیلیون دلارصـادرات و بیش از 49 بیلیون دلار واردات داشته و در نتیجه تراز تجارت خارجی ایران بیش از 3 و نیم بیلیون دلار مثبت شده است .
نگاهی به بهترین کالاهای ایرانی برای صادرات...
در سال 96 پرسود ترین کالاهای صادراتی ایران شامل خشکبار، عسل، خرما، مواد معدنی، سنگ های تزیینی، محصولات شیمیایی و صنایع دستی بوده است.
کالاهای خانگی و عمدتا کالاهای کوچک و بزرگ آشپزخانه یکی از همین کالاهای پر سود است که کارخانه تولید لوازم خانگی ساوه این ریسک پذیری را انجام داده و قدم در مسیر صادرات و رقابت با تولید کنندگان بزرگ جهان برداشته است.
حضور موثر در بازار جهانی با پرهیز از خام فروشی...
پرهیز از خام فروشی و تغییر رویکرد به سمت تولید و صادرات کالاهای با کیفیت تولید داخل تنها یکی از مهمترین روش های ورود و حضور ماندگار در بازار جهانی است.
در صورتی که صنعتگران داخلی از خام فروشی دست بکشند و با نیازسنجی اصولی در بازار پرسود جهانی، با درک و احترام به سلایق
در این بین برای شروع و تصاحب بخشی از سهمیه بازار جهانی، کشورهای جهان سوم و در حال توسعه می توانند بازار مناسبی برای عرضه محصولات ایرانی باشند که البته شرکت نیکسان ساوه قدم نخست را به خوبی برداشته و باید امیدوار باشیم که در ادامه مسیر ضمن دستیابی به اهداف و چشم انداز توسعه الگوی مناسبی باشند برای دیگر صاحبان صنایع کشور که آنها هم با عزم و اراده و البته با برخورداری از حمایت دولت قدم های استوار در این مسیر بگذارند.
ورود به بازار جهانی از رویا تا واقعیت...
کارشناسان اقتصادی معتقدند مرز دانش خطوط مشخصی دارد و آن نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، هوا فضا و علم هستهای است؛ این چهار حیطه مرزهای دانش شناخته شده در دنیا و البته بسیار حساس و راهگشا هستند.
بنابراین صنعتگران ایرانی می توانند با استعانت از علم نوین و فناری های جدید حاصل از این دانش قدم های هوشمندانه خود را در عرصه رقابت جهانی در تولید محصولات با کیفیت و مشتری پسند فراتر از مرزها گذاشته و علاوه بر تامین نیاز داخل موضوع صادرات را هم در دستور کار خود قرار دهند.
اگر مسئولان، صاحبان صنایع و خردمندان اقتصاد کشور با تلاش مضاعف فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در باب اقتصاد مقاومتی به مرحله عمل برسانند، بی تردید اقتصاد سالم هم خیلی خوب می تواند پاسخگو بوده و راهگشای بسیاری از مشکلات پیش روی تولید کالاهای اساسی و سودآور مختلف برای ورود به بازار جهانی باشد.
حرف آخر...
با علم به این دانسته ها اگر اقتصاد دانان کشور برای توسعه بخش صنعت و تولید به کمک متخصصان متعهد داخلی بیایند و مسیر بالندگی و دستیابی به چشم اندازهای تعریف شده را برای صنعتگران ایرانی هموار کنند بدون شک صنعتگران پویا و خلاق هم حرف های زیادی برای گفتن در بازار جهانی و تصاحب سهمی از آن خواهند داشت و در این صورت است که موضوع ورود به بازار جهانی از شکل رویا خارج شده و به واقعیت می رسد./
نویسنده: سید احمد طباطبایی