تمایل به استفاده از گوشی هوشمند به عنوان دستگاه بازی، برخی نشانهای مطرح را به سمت طراحی موبایل مخصوص گیمرها سوق داده است.
به گزارش شبکه مردم خبر گروه مجازی خبرگزاری صدا و سیما، در چند سال اخیر اقبال برای استفاده از گوشی هوشمند به عنوان دستگاه بازی، تا جایی بالا رفته است که برخی از برندهای معروف مثل سامسونگ، ایسوس و شیائومی، موبایل مخصوص گیمرها طراحی کردهاند.
پیشرفت گیمینگ در گوشیهای هوشمند به حدی بوده است که اکنون بازیهای کلاسیک کنسولهای محبوب نیز نسخهای برای گوشیهای هوشمند عرضه میکنند.
در بین همه کاربران، گروه سنی ۵۵ تا ۶۴ سال، کمترین سهم را برای بازی کردن به خود اختصاص داده است.
در این بین، کنسول بازی، کمترین درصد استفاده به عنوان دستگاه بازی را داراست.
خانمها، جدیترین مصرفکننده دستگاههای الکترونیکی برای گیمینگ هستند.
آینده بازی در جهان، شرکتهای بزرگ را به سمت برنامهریزی برای افزایش سهم بازار بازی در همه حوزههای دیوایس، اپلیکیشن و سایر بخشهای مرتبط سوق داده است.