مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه مستندسازی فعالیتها و رویدادهای اثربخش مدارس در آموزشهای مجازی ضروری است، گفت: باید از تجارت کسب شده بیشترین بهره را ببریم.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در گردهمایی فرهنگیان
وی با اشاره به شعار سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹، افزود: یکی از تهدیدهای پیش رو در سال تحصیلی جدید، برگزار نشدن کلاسهای حضوری در ایام شیوع ویروس کرونا است و در این ایام، مدیریتی اثربخش خواهد بود که بتواند این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
اصغری اظهار داشت: شبکه شاد با فراهم آوردن این بستر که تعامل معلم و دانش آموز تمام وقت است تهدید را از پیش را برداشته و آن را به فرصت تبدیل کرده است.
وی در ادامه لازمه مدیریت اثربخش را مدیریت مدرسه محور و دور از هرگونه آرمان گرایی معرفی کرد و تصریح کرد: مدیر مدرسه باید با مشارکت حداکثری با شورای مدرسه، اولیا و سایر دستگاهها نقاط ضعف و قوت مدرسه را شناسایی کرده و برنامههایی دقیق و جامعی را جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش تنظیم کرده و سرمایهای به سرمایههای آموزش و پرورش اضافه کند.
این مسئول، مدرسه را رکن اصلی تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: اساس برنامهها مدرسه محوری، تفویض اختیار و ارتقای شایستگیهای مدیران مدارس خواهد بود.
اصغری مدرسهای را موفق عنوان کرد که هماهنگی و همکاری لازم بین ارکان آن وجود داشته باشد و افزود: مدیر مدرسه که اصلیترین رکن است و باید با رهبری و هدایت ارکان مدرسه، دانش آموزان را در جهت رشد همه جانبه هدایت کند.
وی با اشاره به ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده، معلم و مدیری را اثربخش دانست که بطور مستمر در حال روزآمد ساختن و یادگیری دانستههای خود باشد.
استان قزوین دارای ۱۴ منطقه آموزشی و ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.