مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد: فناوری اطلاعات بستری مناسب برای افزایش مشارکت اقتصادی بانوان است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، پاکدل، در نشست تخصصی گروه کاری اشتغال بانوان، ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت شاخصهای فاوای استان، گفت: فناوری اطلاعات بستری مناسب برای افزایش مشارکت اقتصادی بانوان است و با توجه به توسعه زیرساختهای ارتباطی و جایگاه استان یزد به عنوان رتبه دوم کشوری در شاخصهای دسترسی به زیرساختهای ارتباطی و مهارت در استفاده از فناوری اطلاعات، زمینه لازم برای افزایش مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری بانوان مخصوصا برای زنان تحصیل کرده و ساکنین روستاها فراهم است.
وی با اشاره به برنامههای این اداره کل برای توانمندسازی زنان با هدف کارآفرینی و اشتغال در بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: آمادگی لازم برای دریافت طرحهای پیشنهادی برای برگزاری دورههای توانمندسازی زنان مخصوصا در حوزه روستایی، مشاغل خانگی و پشتیبان وجود دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد، نیز در این جلسه حضور و فعالیت زنان در ردههای مدیریت یا عضو هیأت مدیره شرکتهای دانشبنیان و شرکتهای نوپا (استارت آپ) را نمونهای از نقش زنان در توسعه اقتصاد کشور و استان دانست و گفت: توسعه زیرساختهای ارتباطی و دسترسی به اینترنت و فضای مجازی در رونق کار و اشتغال بانوان هنرمند نقش بسزایی دارد.
اکرم فداکار، ضمن ارایه پیشنهاد فراخوان برای استارتاپ ها، شرکتهای دانش بنیان و پلتفرمهایی که کمک به اشتغال بانوان میکنند، افزود: دلایل متعددی وجود دارد که استان نتوانسته در زمینه اشتغال بانوان خیلی موفق باشد و این موضوع، در دستور کار شخص استاندار قرار گرفته و از کلیه مدیران در استان درخواست اقدامات موثر شده است.
هانیه سامعی، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان و خانواده، که میهمان این جلسه بودند با بیان تحلیلهای علمی در حوزه اشتغال، خواستار شناسایی افراد موثر در حوزه توان افزایی بانوان شد و افزود: ضعف ما در حوزه اشتغال بانوان، عدم وجود هم افزایی در حوزههای مرتبط است و باید به دنبال شناخت چالشها و فرصتها باشیم تا شبکه سازی درست صورت گیرد.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد، نیز با اشاره به وجود ۱۱۰۰۰ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی، اظهار کرد: ۷۰ درصد از مجوزهای مشاغل خانگی در استان به بانوان اختصاص یافته است.
دانش با توجه به فعالیت ۴۰ رشته در صنایع دستی استان افزود: فعالین در این حوزه خواستار همراهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ورود به آموزشهای برند سازی، مارکتینگ و فروشهای دیجیتال هستند.