سامانه درخواست الکترونیک سازمان سنجش، جایگزین مراجعه حضوری
سازمان سنجش در اطلاعیهای اعلام کرد: سامانه ارسال درخواست الکترونیکی این سازمان جایگزینی مطمئن برای مراجعات حضوری و مکاتبات فیزیکی در شرایط اوج بیماری کروناست.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور؛ متن این اطلاعیه به این شرح است:
کرونا هنوز پیچیدهتر و مسریتر از قبل جولان میدهد؛ زندگی مسالمت آمیز با آن چیزی است که مسوولان بر آن تاکید میکنند؛ در عین حال شهروندان برای گذران زندگی خود و تداوم کسب و کار و اقتصاد خانواده مجبور به مراودات اجتماعی هستند لاجرم مناسبترین راه حل کاهش تجمعات استفاده از بستر الکترونیک و مدیریت زمان خدمت رسانی به مردم است.
در حالیکه کرونا همچنان سایه سنگینی بر جامعه دارد، بهترین راه مبارزه با آن استفاده از ماسک، شست وشوی دستها و رعایت فاصله اجتماعی است و بهترین راه حل اجرای برنامههای اقتصادی، اجتماعی بهره مندی از خدمات الکترونیکی است که بسترهای مناسبی برای آن فراهم شده است.
چگونه بدون مراجعه به سازمان سنجش آموزش کشور و یا ارسال مکاتبات از طریق دفاتر پیشخوان و یا پستی درخواستهای خود را ارسال کنیم؟
باتوجه به پذیرش نشدن حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان میتوانند به سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی:
http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.
پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال میشود. داوطلبان میتوانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به نشانی:
http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
الف: شرایط انجام فرایند ثبت درخواست
۱- تهیه نامه دست نویس در برگه کاغذی با مشخصات فردی و آزمونی
۲- مشخص کردن موضوع و درخواست (از نوشتن متنهای طولانی خودداری نموده و به اصل موضوع اشاره کنید.
۳- اعلام نشانی یا آدرس پستی در برگه دست نویس
۴- اعلام شماره تلفن همراه و ثابت در برگه دست نویس
۵- ثبت امضاء و اثرانگشت متقاضی در برگه دست نویس
۶- تهیه تصویر از برگه دست نویس درخواست تهیه شده
۷- تهیه تصویر از مستنداتی که قرار است به پسوست ارسال شود مانند: تصویر شناسنامه، کارت ملی، پرینت ثبت نام یا انتخاب رشته، سهمیه و یا هر سندی که مدنظر دارید ارسال کنید)
نکته ۱: بدون تهیه و بارگذاری تصویر از برگه درخواست و یا مستندات اقدامی در خصوص ثبت میسر نخواهد بود.
نکته ۲: اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواستهای ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.
نکته ۳: این سامانه منحصرا جایگزین مکاتبات و مراجعات حضوری برای ثبت درخواستهاست در صورت داشتن هرگونه سوال منحصرا باید از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور سوالات خود را مطرح کنید.
تذکر مهم: ثبت درخواست التزامی برای قبول درخواست ایجاد نمیکند و نیازمند بررسی و اظهار نظر است.
ب: نحوه اقدام ثبت درخواست
۱- به آدرس اینترنتی http://darkhast.sanjesh.org مراجعه کنید.
۲- بخشهای مشخص شده، شامل: نوع شخص، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، تلفن همراه و کد امنیتی ارائه شده مطابق تصویر زیر را وارد و بر روی دکمه ثبت کلیک کنید.
نکته: درج آدرس پستی اختیاری است.
۳- بر روی دکمه ثبت کلیک کنید
۴- در صفحه بعد کد پیامک شده به تلفن همراه خود را وارد کنید.
۵- در این بخش تصویر مدارک و مستندات مورد اشاره در بند الف را ثبت و در قسمت اضافه کردن پیوست، تصویر مدارک خود را بارگذاری کنید.
۶- در انتهای صفحه بر روی گزینه ثبت کلیک کنید. پس از ثبت، یک شماره نامه و یک کد رهگیری برای درخواست شما ارسال میشود که نگهداری این اطلاعات به منظور دریافت و پیگیری پاسخ نامه ضروری است.
ج: روشهای تهیه نگهداری از شماره نامه و کدرهگیری
۱- تهیه اسکرین شات از صفحه و ذخیره آن در تلفن همراه و یا رایانه
۲- تهیه پرینت از اطلاعات ارائه شده
۳- تهیه عکس از اطلاعات ارائه شده با تلفن همراه از روی رایانه
۴- در صورت نداشتن پرینتر میتوانید گزینه پرینت را در مرورگر خود انتخاب و گزینه انتخاب پرینتر رو بر روی ذخیره به صورت PDF انتخاب و شماره رهگیری را به عنوان نام و یا هر مورد دیگر دلخواهی ثبت و در پوشه مورد نظر خود در تلفن همراه و یا رایانه ذخیره کنید.
د: نحوه پیگیری درخواستهای ثبت شده
۱- مراجعه به سایت rahgiri.sanjesh.org
۲- ثبت شماره نامه و کدرهگیری دریافتی از سامانه سیستم ارسال درخواست ارباب رجوع
۳- ثبت کد نمایش داده شده
۴- کلیک بر روی گزینه مشاهده
تذکر: در صورت مواجهه با مشکلات احتمالی برای اراسال درخواست جهت راهنمایی از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org نسبت به ثبت سوال خود اقدام کنید.
و: نکات مهم و ضروری:
این سامانه صرفاً برای ارسال درخواستهایی است که نیاز به مستندات از قبیل نامه، مدارک شناسایی و درخواست مکتوب دارند است لذا ضرروی است متقاضیان گرامی بهمراه مستندات متن درخواست را که حاوی اطلاعات شناسنامه ایی، ثبت نامی، نشانی و نوع درخواست از طریق این سامانه ارسال کنند.
ضمناً برای دریافت راهنمایی آندسته از مطالبی که جنبه اطلاع رسانی دارند با موضوعهایی مانند دریافت شماره پرونده، داوطلبی، کد رهگیری، سوال در خصوص مراحل برگزاری آزمون، اشکلات بوجود آمده در زمان ثبت نام و ... از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org سازمان اقدام کنید.