مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی: شهرتهران حدود ۸۰ هزار ناوگان تاکسی دارد که حدود ۴۰ هزار دستگاه با سن بالای ده سال فرسوده محسوب میشود.
وی اظهار کرد: در تهران حدود ۸۰ هزار ناوگان تاکسی داریم که ۴۰ هزار دستگاه فرسوده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی بیان کرد: اگر بخواهیم متوسط سن ناوگان تاکسی را حفظ کنیم باید در هر سال حدود هشت هزار تاکسی نو شود و اگر بخواهیم متوسط سن این ناوگان را کاهش دهیم، باید بیش از هشت هزار تاکسی فرسوده از رده خارج و با تاکسی جدید جایگزین شود.
وی متوسط سن ناوگان تاکسیرانی را در شهر تهران در حدود هفت سال عنوان کرد و افزود: بیش از نیمی از تاکسیها فرسوده است و اغلب مالکیت در ناوگان تاکسیرانی در اختیار راننده است و در واقع رانندههای تاکسی خودشان مالک آن تاکسی نیز هستند.
قنادان خاطرنشان کرد: مشکل و معضل در حوزه تاکسی در طول سالهای گذشته مربوط به مشکلاتی است که خودروسازان در تامین و تهیه و همچنین ارائه خودرو تاکسی با مشخصات قابل قبول داشتهاند. در سال جاری نوسازی ۱۵ هزار تاکسی را در دستور کار قرار دادیم و در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار تاکسیران در سامانه نوسازی تاکسی ثبت نام کردهاند.
وی با اشاره به اینکه باید بررسی کرد با سطح توان خرید تاکسیرانها، ظرفیت تولید ۱۵ هزار خودروی تاکسی در کشور وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: دو سال است که واردات تاکسی ممنوع شده است و بنابراین کاری که میتوانیم انجام دهیم استفاده از ظرفیت تولید داخل است و این در حالی است که از سال ۹۷ به این سمت قیمت خودروی تاکسی دو برابر و نیم شده است و در عین حال درآمد تاکسیها نیز به دلیل کرونا، ۶۰ درصد درآمد سال گذشته است.