نخستین بار مجله Research World (معتبرترین مجله تخصصی در زمینه تحقیقات بازار در دنیا) مقالهای علمی از ایران را منتشر کرد.
این نشریه زیر نظر سازمان ESOMAR ایزومار (انجمن جهانی تحقیقات بازار و تحلیل افکار عمومی) فعالیت میکند. این انجمن جهانی با هفتاد سال سابقه به عنوان مرجع در حوزه تحقیقات بازار، تحلیل افکار عمومی و داده هاست.
با وجود ضریب نفوذ بالای تلفنهای همراه و اینترنت در ایران همچنان دستگاههای خودپرداز محبوبیت بیشتری بین کاربران ایرانی دارند و حدود یک سوم مشتریان یکی از بانکهای ایرانی در ماه برای نصب نرم افزار بانک اقدام کردند و تعداد به مراتب کمتری در فعالیتهای روزانه خود از آن استفاده میکنند.
این چالش در یک شرکت ایرانی بررسی، راهیابی و برای اولین بار در این مرجع علمی انتشار داده شده است.