رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان همدان: تعویض پلاک، اینترنتی و پس از نوبت دهی سامانه پلیس امکان پذیر است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز همدان، سرهنگ فکری گفت با بیان اینکه خدمات تعویض پلاک از این پس اینترنتی است، از شهروندان خواست بدون اخذ نوبت دهی اینترنتی به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکنند.
وی افزود: شهروندان بر اساس شماره ملی و شماره تلفن همراهی ثبت شده، مجاز به دریافت یک کد کاربری هستند و درج آدرس محل سکونت متقاضی نیز الزامی است.
رئیس پلیس راهور همدان با تاکید براینکه متقاضیان میبایست به موقع در مرکز تعویض پلاک برای دریافت خدمات حاضرشوند، یادآور شد: در صورت تاخیر در موعد مقرر، با ارسال پیامک نوبت وی لغو می شود.
پلیس راهور همچنین اعلام کرده است در صورت نقص مدارک و ایراد احتمالی، شهروندان تا پایان وقت اداری همان روز مجاز به اخذ خدمات هستند و در غیر اینصورت نیاز به دریافت نوبت جدید در روزهای بعدی است. دریافت نوبت برای خودروهای نوشماره و وارداتی بدون پلاک، فقط با شماره شاسی امکان پذیر است، گفت: امکان دریافت پلاک تهران از مرکز تعویض پلاک شهر همدان وجود ندارد.
متقاضیان دریافت پلاک، میبایست ابتدا به سایت اینترنتی راهور به نشانی Rahvar ۱۲۰.ir مراجعه و سپس وارد گزینه ثبت نام کاربران شده و نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه مالک و رمز عبور را وارد کنند و پس از ذخیره سازی به سامانه نوبت دهی اینترنتی بازگشته و استان و شهر، نوع خدمات و محل مرکز تعویض پلاک و نوع وسیله نقلیه انتخاب کنند. پس از پایان مراحل ثبت نام، پیامک به گوشی تلفن همراه متقاضی ارسال و برابر این نوبت ارائه شده بایستی به مرکز تعویض پلاک مراجعه کند.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به رایگان بودن هرگونه اخذ نوبت دهی اینترنتی، درباره هرگونه سوء استفاده افراد فرصت طلب و سودجو در این خصوص هشدار داد و گفت: این سامانه طوری طراحی شده است که به هیچ عنوان امکان فروش نوبت اینترنتی وجود ندارد و فقط مالک وسیله نقلیه میتواند در این سامانه ثبت نام و نوبت اخذ کند.