معاون فناوری پژوهشگاه تربیت بدنی : بزرگترین مشکل ما استقبال نکردن فدراسیونها و باشگاههای ورزشی از محصولات نوآورانه پژوهشگاه است.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغهها و مشکلات پژوهشگاه تربیت بدنی استقبال نکردن فدراسیونها و باشگاههای ورزشی از محصولات این پژوهشگاه است، افزود: با فدراسیونها و باشگاهها برای ارائه هر طرح مکاتبه کردیم که حداقل اجازه معرفی محصول را بدهند و در صورت وجود ایراد، آن را اصلاح کنیم، اما با وجود پیگیریها متاسفانه پاسخی دریافت نکردیم.
*موانع ادامه راه محصولات
معاون مرکز نوآوری و شتابدهی فناوریهای ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی گفت: همکاران ما توان خود را برای محصولات گذاشته اند و با همکاری شرکتهای دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا توانسته ایم، این طرحها را به مرحله پایانی ساخت برسانیم، اما در این مرحله که بازار در دست فدراسیونها و باشگاهها است، فاصلهای ایجاد شده و مانع ادامه راه محصول شده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استقبال نکردن بخشهای مختلف ورزش، شاید به علت کیفیت محصولات داخلی با نمونه خارجی باشد، افزود: فدراسیونها و باشگاهها اصلا محصولات ما را تست نکرده اند که بگویند، در مقایسه با نمونه خارجی آن ایراد دارد، بنابراین بحث کیفیت مطرح نیست.
*اهمیت به تکنولوژی
شریعت زاده گفت: با این تورم و نرخ دلار واردات محصولات با قیمتهای چند برابر و این اوضاع نامناسب بودجه، جای تعجب دارد که از محصولات داخلی استقبال نمیشود.
وی ادامه داد: شاید دغدغه مدیران ورزشی موارد دیگری است و اهمیتی به تکنولوژی نمیدهند، مگر اینکه مربی برای خرید چنین محصولاتی اجبار کند. مثل کی روش که با اصرار وی، دستگاه توپ انداز فوتبال، از خارج تهیه شد.
*حمایت از طرحهای ورزشی
معاون مرکز نوآوری و شتابدهی فناوریهای ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی گفت: این مرکز تنها مرکز تخصصی در کشور است که از کسب و کارهای نوپا و شرکتهای دانش بنیان در ورزش به طور رسمی و ساختارمند حمایت میکند و از سه سال قبل حدود ۱۶ تیم علمی ورزشی را حمایت کرده و به هشت محصول منجر شده است.
وی افزود: محصولات مرکز نوآوری تست فنی، آماده و روانه بازار شده اند. طرحهای جدید دریافت کرده ایم که در حال بررسی آنها برای حمایتهای مادی و معنوی هستیم تا به طرح اولیه برسیم. پژوهشگاه تربیت بدنی این نمونهها را به طور رایگان در نمایشگاههای مختلف معرفی میکند.