بانک انصار، با همکاری ستاد فرماندهی نیروهای مسلح، از سامانه باشگاه مشتریان ماهرسان، پلتفرم جامع مهارت آموختگان کارکنان وظیفه به منظور تضمین آینده شغلی سربازان، رونمایی کرد.
آقای مهدی رضایی مدیرعامل بانک انصار با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و آیین رونمایی از سامانه باشگاه ماهرسان گفت: با حمایت راهبردی ستاد نیروهای مسلح و نیروی انتظامی، استقرار و پیاده سازی این سامانه که از دو سال پیش آغاز شده بود با تلاش مستمر و شش ماهه معاونت فناوری و اطلاعات بانک انصار نهایی و آماده بهره برداری است.
وی با بیان اینکه با استقرار این سامانه میتوانیم با دسته بندی و تجمیع اطلاعات کارکنان وظیفه، آینده شغلی آنان را فراهم و موجبات رشد و ارتقا کشور را مهیا کنیم، افزود: این سامانه مشوقی برای حضور سربازان با ارایه خدمات مشاوره ای، تقویت روحیه امید به آینده با ایفای نقش مستقیم از سوی همه دستگاههای متولی اشتغال و تشکیل اکو سیستم اشتغال به منظور کاهش بیکاری و از بین بردن آن است.
رضایی با اشاره به اهمیت ایفای مسئولیتهای اجتماعی هم راستا با اهداف اقتصادی بانک، اضافه کرد: رویکرد بانک انصار در این خصوص توجه به منافع جمعی، ایجاد تعادل بین اکوسیستم دینی، اجتماعی و اقتصادی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه، توسعه روحیه مشارکت پذیری و ایجاد آسایش فکری برای خانوادهها به عنوان هستههای مرکزی اجتماع است.
وی در پایان سخنان خود گفت: این سامانه برای پایان دوره خدمت کارکنان وظیفه دارای مهارت و به منظور اشتغال زایی و معرفی آنان به بازار کار طراحی شده است.
در ادامه سردار مهدی فرحی در این آیین رونمایی بابیان اینکه مأموریت قرارگاه آموزش مهارت به سربازان برای تضمین آینده شغلی آنان است گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته تاکنون, ۱۷۳ تدبیر در خصوص مهارت آموزی سربازان وظیفه بیان شده که بیش از ۶۰ درصدآن فقط در بحث مهارت آموزی بوده است که نشان از نگاه ویژه رهبری به این امر است.
وی افزود: نقشه راه مهارت آموزی سربازان را در یک برنامه پنج ساله از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ تعریف شده که به تأیید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز رسیده است که تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰ درصد خروجی سربازان مهارت آموز دست خواهیم یافت.
فرحی بابیان اینکه چهار مأموریت اصلی قرارگاه مهارتآموزی نیروهای مسلح، ایجاد جذابیت، نشاط، مهارت و اشتغال زایی کارکنان است ادامه داد: به صورت مخفف مأموریت ما جنم بخشیدن به سربازان برای کسب شغل است.
وی با اشاره به دو ابرچالش موجود در مسیر ایجاد اشتغال کارکنان وظیفه گفت: استفاده از ابر ثروت سرمایه انسانی برای از بین بردن ابرچالش بیکاری در جامعه و شکوفایی اقتصادی کشور است.
سردار مهدی فرحی بابیان اینکه این قرارگاه تاکنون موفق به امضا تفاهمنامه با ۲۲ وزارتخانه و نهاد شده است افزود: بر اساس این تفاهمنامهها هر سرباز وظیفه، پس از پایان دوره خدمت سربازی یک یا چند گواهینامه فنی و حرفهای نیز دارا است.
به گفته وی این طرح در پنج گام، پیش از خدمت، بدو خدمت، حین خدمت، اوقات فراغت و پس از پایان خدمت طراحی شده تا علاوه بر استفاده از ظرفیت سربازان در مدت دو سال خدمتشان در راستای امنیت ملی و تمامیت ارضی نظام بهره برداری از این ظرفیت با اشتغال زایی در اقتصاد و آبادانی کشور بهره برداری شود.
فرحی همچنین با عنوان اینکه در این سامانه نیازهای شغلی هر استان جمع آوری، ثبت و به افراد معرفی میشود، گفت: سامانه ماهرسان برای بعد از خدمت کارکنان وظیفه طراحی شده است که افراد میتوانند بعد از آن عضو این سامانه شده تا علاوه بر استفاده از تسهیلات وام ازدواج، وام خرید لوازم خانگی و کمک هزینه اشتغال زایی استفاده کنند.
در این جلسه امیر دریادار دو غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرباز ستاد کل، و سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی در خصوص هدف اصلی این سامانه که مکانیزه کردن طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه است مطالبی را مطرح و عنوان کردند: این طرح با همکاری همه دستگاههای اجرایی کشور، با انجام مشاوره شغلی و ارایه دورههای مهارتی متناسب با توجه به منطقه جغرافیایی پیاده سازی شده است.
رحیمی پور همچنین گفت: با توجه به اینکه این سامانه به سامانههای مربوط به اشتغال مثل وزارت کار مرتبط است، سازمان ها، نهادها، صاحبان صنایع و تولیدکنندگانی که به نیروی کار ماهر نیاز دارند با استفاده این سامانه میتوانند افراد مورد نیاز خود دسترسی یابند.
سردار مهری نیز گفت: در حقیقت این سامانه با دسته بندی نیروی کار براساس توانمندی، تحصیلات و مهارتها آنها را در اختیار صاحبان کار قرار داده تا بتوانند نیروی ماهر مورد نیاز خود را در آن انتخاب کنند.
گفتنی است در پایان این مراسم هم زمان با رونمایی به صورت نمادین از سامانه باشگاه مشتریان ماهرسان، پلتفرم جامع مهارت آموختگان کارکنان وظیفه این سامانه فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.