به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، اکرم فداکار در نشستی که با دستورکار بررسی شیوههای ارائه آموزش غیرحضوری در مدارس استان و زیرساختهای مورد نیاز و موانع موجود در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، وظیفه اداره کل آموزش و پرورش استان را در شرایط بروز و شیوع بیماری کرونا سخت، سنگین و حساس دانست و از همه تلاشهای جامعه فرهنگی استان در این رابطه تقدیر کرد.
وی با بیان اینکه وظیفه داریم پاسخگوی نگرانی خانوادهها و حفظ سلامت دانشآموزان باشیم، تاکید کرد: نباید اصرار بر حضور در مدارس مانع از ارائه خدمات آموزشی غیر حضوری به دانشآموزان شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فداکار با بیان اینکه مدیون سلامت دانشآموزان هستیم، گفت: فراهم کردن فضایی سالم و با آرامش برای دانش آموزان صرفاً با مدیریت آموزش و پرورش به تنهایی قابل انجام نیست و لازم است علاوه بر همکاری همه دستگاه های استان، جهتدهی کمکهای خیری و ظرفیتهای استان به سمت آموزش و پرورش هدایت شود.
فداکار ادامه داد: هیچ کاری را بدون همراهی و کمک مردم نمیتوانیم به پیش ببریم و خانوادهها باید از حضور فرزندان خود در مدارس آرامش خاطر نسبی و رضایت داشته باشند و هیچ دانش آموزی نباید از خدمات آموزشی محروم باشد.
وی با بیان اینکه وظیفه داریم پاسخگوی نگرانی خانوادهها و حفظ سلامت دانشآموزان باشیم، تاکید کرد: حضور دانشآموزان در مدارس نباید مانع از ارائه خدمات آموزشی غیرحضوری شود و باید مطمین باشیم همه دانش آموزان فارغ از اینکه در مدرسه حاضر میشوند یا بهدلایلی در مدرسه حضور نمییابند؛ با استفاده از روشهای تلفیقی متعدد موجود ازجمله حضوری- آنلاین- آفلاین- تولید و توزیع محتوای آموزشی به شیوههای مختلف امکان بهرهگیری از آموزش را دارند.
رئیس کمیته فناوری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با تاکید بر پیگیری اعتبارات سختافزاری آموزش و پرورش و فراهم کردن زیرساختهای ارتباطی با مساعدت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات استان، افزود: البته در زمینه آموزش غیرحضوری شاهد اتفاقات خوب و ویژهای در برخی از مدارس استان بوده ایم که این اقدامات باید با انتخاب بهترینها برای کشور نیز الگوسازی شود.
فداکار در پایان بر پاسخگویی همه مسئولان به مردم تاکید و تصریح کرد: ضروری است به کمک صدا و سیما و رسانههای استان فرهنگسازی لازم صورت گیرد تا در کنار پاسخگویی به مردم، خانوادهها را به صبوری دعوت کنیم، شاهد این باشیم که هیچ دانش آموزی در رابطه با آموزش سردرگم نباشد و بسترهای ارائه آموزش غیرحضوری در مدارس استان در کنار راهکارهای جانبی برای حضور در مدارس به بهترین نحو تحقق یابد.