رئیس پلیس راه تهران از پایان عملیات ۴۰ روزه بهسازی منطقه حادثه خیز کمربندی دوم تهران خبر داد.
وی با تاکید بر اینکه، ایمن بودن معبر میتواند حتی از بروز خسارتهای مالی و جانی فراوان در حوادث رانندگی جلوگیری کند، گفت: در علت یابی تصادفهای رخ داده در محور کمربندی دوم تهران به دست آمد که ۱۳ کیلومتر از این کمربندی حادثه خیز بوده و تعداد حوادث رانندگی که در این محدوده اتفاق میافتد نسبت به سایر مناطق از درصد بالایی برخوردار است.
این مقام انتظامی عنوان کرد: در این راستا موضوع به کارشناسی و کمیسیونهای مربوط ارجاع شد و در نهایت به دست آمد که کهنگی آسفالت محور به متراژ ۱۳ کیلومتر و وجود عیب ایجادی ناشی از فرسودگی آب و هوا و عملیات پیمانکاری یکی از عوامل وقوع حوادث رانندگی میباشد.
سرهنگ خادم اضافه کرد: علاوه بر کهنگی و فرسودگی آسفالت محور کمربندی دوم فاکتورهای دیگری نیز در بروز حوادث رانندگی موثر بوده که میتوان به عدم جداسازی محورهای رفت و برگشت کمربندی و نبود علائم راهنمایی و رانندگی اشاره کرد.
رئیس پلیس راه تهران بزرگ با بیان اینکه با همکاری راهداری استان تهران رفع این معایب ملحوظ نظر قرار گرفت، افزود: پس از تلاش ۴۰ روزه اکنون شاهد بهسازی ۱۳ کیلومتر منطقه حادثه خیر کمربندی دوم تهران و جداسازی محور رفت و برگشت با نیوجرسی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی و هشداری هستیم.
وی گفت: پیش بینی میشود با ایمن سازی این محور شاهد کاهش حوادث رانندگی در این محدوده باشیم.